Walmart będzie sprzedawał samochody
Walmart zamierza włączyć się do handlu samochodami. Firma nawiązała w tym celu współpracę z platformą internetową CarSaver oraz z grupami dealerów samochodów, m.in. AutoNation Inc., największym amerykańskim sprzedawcą nowych samochodów.
Program detalicznej sprzedaży samochodów online na platformie CarSaver wystartuje 1 kwietnia. Będą nim objęte na początek cztery Walmart Supercenters w Houston, Dallas, Phoenix i Oklahomie. Platforma umożliwia wybór samochodu, sfinansowanie zakupu i ubezpieczenie pojazdu. Serwis dostępny jest mobilnie w sieci oraz w specjalnych kioskach z ekranami dotykowymi, zlokalizowanych w marketach, w specjalnie wyznaczonych CarSaver Centres.
Kleinci znajdą w ofercie samochody nowe, używane, a także używane z certyfikatem sprawności. System połączy użytkownika z lokalnym autoryzowanym sprzedawcą i ustali datę wizyty w salonie. Jeśli transakcja zostanie sfinalizowana, dealer wniesie do systemu prowizję w wysokości 350 USD. System obejmuje też wypożyczalnie samochodów.
W pierwszym etapie w programie będzie uczestniczyć 16 salonów AutoNation. Wyniki programu pilotażowego, przeprowadzonego w kwietniu ub.r. były zadowalające. Blisko 80% umówionych spotkań zakończyło się zakupem pojazdu, a klienci oszczędzali średnio ponad 3 tys. dolarów w porównaniu do cen katalogowych.
W ciągu dwóch lat program ma być wdrożony we wszystkich 3,5 tys. amerykańskich placówkach Walmart Supercenter i ma w nim uczestniczyć ok. 10 tys. autoryzowanych dealerów samochodów. Docelowo sprzedaż ma osiągnąć średnio 1 tys. samochodów na market.
90% amerykańskich konsumentów mieszka nie dalej niż 15 mil od najbliższego Walmartu. Sieć odwiedza 140 mln klientów tygodniowo.