17.03.2017/13:52

Walmart będzie walczył z Lidlem produktami marki własnej

PlanetRetail relacjonuje wypowiedzi prezesa Walmarta Doug McMillon, który podczas konferencji Consumenr&Retail Technology, zorganizowanej przez bank Merrill Lynch zdradził strategię firmy w zakresie e-commerce oraz plany dotyczące rozwoju marki własnej. Produkty private label mają się stać narzędziem koncernu w konkurowaniu z wchodzącym na rynek USA Lidlem oraz innymi dyskonterami.

Kluczowym sygnałem wysłanym przez McMillona były plany zwiększenia nasycenia oferty firmy produktami marki własnej oraz podniesienia ich jakości, co ma umożliwić Walmartowi ochronę marży oraz budowanie lojalności konsumentów. Biznesmen nakreślił scenariusz, w którym produkty markowe, dostępne dla wszystkich detalistów, na skutek rosnącej konkurencji tanieją, co powoduje zmniejszanie się marż. W tej sytuacji marka własna może się stać istotnym czynnikiem wpływających na średnie marże zrealizowane.

- Czy możemy skutecznie handlować produktami markowymi i jednocześnie wspierać rozwój naszych własnych marek, tak aby były atrakcyjne? Tak, możemy robić obie te rzeczy równocześnie i tak właśnie zamierzamy postępować – przekonywał prezes Doug McMillon i dodał, że to właśnie wysokiej jakości produkty marki własnej będą budować lojalność klientów, nie tylko w handlu stacjonarnym, ale także w e-commerce.

PlanetRetail spodziewa się, że w nieodległej przyszłości zwiększenie udziału marek własnych o ofercie stacjonarnej i online stanowić będzie rosnące zagrożenie dla produktów markowych, które już obecnie podlegają silnej presji kosztowej. Z punktu widzenia Walmarta rozwój marek własnych ma sens, ponieważ stanowić one będą broń neutralizującą ofertę twardych dyskontów, takich jak Aldi czy Lidl. Z pewnością wybrana część marek własnych pojawi się także w sprzedaży online. Walmart będzie dążył do poprawy ich jakości.

McMillon ujawnił również niektóre inne sposoby walki z twardymi dyskonterami, podpatrzone w należącej do koncernu brytyjskiej sieci Asda. Polegają one na naśladowaniu niektórych aspektów funkcjonowania sklepów dyskontowych, taki jak oferowanie niestandardowych rozmiarów produktów w celu utrudnienia bezpośredniego porównywania cen czy też stosowanie w większych placówkach rozwiązań ułatwiających zakupy, takich jak przyspieszenie obsługi kasowej, kasy samoobsługowe czy rozwiązania technologiczne ułatwiające poruszanie się po sklepie. Dostawcy amerykańskiego giganta powinni w związku z tym spodziewać się ograniczenia oferty asortymentowej, a także konieczności stosowania takich rozwiązań jak opakowania zbiorcze nadające się do wystawienia wprost na półkę sklepową.

Ważnym elementem strategii Walmarta jest e-commerce. Rozwój tego kanału sprzedaży ma polegać m.in. na zarządzaniu wieloma platformami online, takimi jak Jet, z ofertą atrakcyjną dla konsumentów młodszych i bardziej „miejskich” niż typowy klient Walmart.com. Może to ułatwić koncernowi dostęp do oferty dostawców, którzy obecnie nie chcą sprzedawać za pośrednictwem Walmarta, ale chętnie pojawią się z ofertą na innych platformach. Prowadzenie równolegle kilku serwisów pozwoli też na bardziej elastyczne kształtowanie modelu biznesowego, np. na niektórych z nich oferta darmowej dostawy w ciągu 48 godzin mogłaby być dostępna dla wszystkich, a nie tylko do posiadaczy kart członkowskich - zwraca uwagę PlanetRetail

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.