Walmart łączy siły z Microsoft, aby przejąć aplikację Tiktok
Gigant amerykańskiego rynku detalicznego i Microsoft planują wspólnie przejąć popularną aplikację Tiktok. Jeśli transakcja zostanie zrealizowana Walmart będzie rywalizował z Amazonem. Tiktok zapewni mu dotarcie do konsumentów w przestrzeni on-line.
Aby pozostać liderem w wojnie przetargowej o aplikację Tiktok należącą do chińskiej firmy Bytedance, amerykański gigant rozwijający sieć supermarketów Walmart porozumiał się z Microsoftem. Częścią planu dwóch gigantów jest wykorzystanie aplikacji jako platformy Tiktok do sprzedaży online.
Jak zwrócił uwagę Walmart w rozmowie ze stacją telewizyjną CNBC i agencją informacyjną Bloomberg, integracja handlu elektronicznego i reklamy w Tiktok była by korzystna dla użytkowników i twórców filmów. Walmart jest zdania, że partnerstwo z Microsoftem w sprawie Tiktoka w USA może zapewnić grupie ważny kanał dotarcia do konsumentów, a także zbudowanie platformy dla innych sprzedawców detalicznych.
Przypomnijmy, że Walmart konkuruje w sprzedaży detalicznej online w USA z liderem branży, firmą Amazon. Według raportu „Wall Street Journal” (WSJ), właściciel Tiktoka, firma Bytedance, żąda około 30 miliardów dolarów za swoją aplikację. Ale jak dotąd żaden z oferentów nie był gotowy do negocjacji tego poziomu cen. Jak pisze „WSJ”.
12