Walmart pożegna się ze swoim szefem e-commerce
Marc Lore, dyrektor generalny obszaru e-commerce w sieci Walmart, wraz z końcem stycznia 2021 r. formalnie przestanie pracować dla największego detalisty na świecie - donosi "Retail Dive". Zarazem doświadczony menedżer pozostanie związany z firmą, w roli strategicznego doradcy, do września br.
Po opuszczeniu firmy przez Lore'a, osobą odpowiedzialną za biznes internetowy Walmartu w Stanach Zjednoczonych będzie John Furner, czyli dyrektor generalny Walmart U.S. To efekt zmian wprowadzonych w życie już w ubiegłym roku, które sprowadzały się do połączenia zespołów e-commerce i Walmart U.S. w jedną całość, by zacieśnić między nimi współpracę, co miało się przełożyć na wzrost znaczenia wielokanałowości w firmie.
Jak przypomina "Retail Dive", Marc Lore trafił do Walmartu po tym,jak sieć wykupiła w 2016 r. za 3 mld dolarów firmę Jet.com, specjalizującą się w sprzedaży online. Była to wówczas największa transakcja nabycia e-sprzedawcy w historii. Po tym przejęciu zespół Jet.com stopniowo został zintegrowany z własną dywizją e-commerce Walmartu.
Sieć Walmart w ostatnich latach zwiększała sprzedaż przez internet w imponującym tempie. W 2017 r. urosła w tym obszarze o 44 proc., rok później o 40 proc., a w roku fiskalnym 2019 - o 37 proc. Pandemia tylko przyspieszyła ten trend - w samym trzecim kwartale 2020 r. Walmart zwiększył e-sprzedaż aż o 79 proc.
Pomimo takiego tempa wzrostu, największa sieć sklepów na świecie nie może sobie pozwolić na spoczęcie na laurach. Walmart mierzy się z olbrzymią presją ze strony Amazona i innych graczy dostrzegających w kanale online przyszłość handlu, również spożywczego.
9