04.03.2021/14:05

Walmart przeznaczy 350 mld dolarów na dodatkowe zakupy produktów Made in USA

John Furner, prezydent i CEO amerykańskiej sieci Walmart ogłosił, że firma w ciągu 10 lat wyda dodatkowe 350 mld dolarów na produkty „wytworzone, wyhodowane lub zmontowane” przez amerykańskie firmy. W ten sposób gigant światowego detalu przyczyni się do stworzenia ponad 750 tys. nowych miejsc pracy.

„Deklarujemy, że w ciągu najbliższych 10 lat Walmart wyda dodatkowe 350 mld dolarów na zakup towarów wyprodukowanych, wyhodowanych lub zmontowanych w USA. Szacujemy, że te nakłady przyczynią się do powstania ponad 750 tys. nowych miejsc pracy dla Amerykanów. Zidentyfikowaliśmy sześć priorytetowych kategorii produktowych, na których się skupimy: plastiki, tekstylia, małe urządzenia elektryczne, przetwórstwo spożywcze, produkty farmaceutyczne i medyczne, towary nie podlegające odsprzedaży (Goods Not For Resale – GNFR).” – pisze prezydent i prezes Walmart US, John Furner, na blogu korporacyjnym.

„Nasze zaangażowanie będzie miało dodatkowe skutki, takie jak zmniejszenie emisji CO2 o ok. 100 mln ton, dzięki skróceniu drogi towarów od producentów na półki sklepowe. Będzie też wsparciem dla małych amerykańskich przedsiębiorstw – ok. 9 tys. z nich otrzyma szansę nawiązania współpracy z siecią Walmart.” – kontynuuje menedżer.

John Furner ogłosił ponadto nową inicjatywę pn. Amerykańskie Latarnie. W jej ramach największy detalista świata zamierza tworzyć regionalne grupy, składające się z udziałowców spółki, miejscowych dostawców, ogranizacji pozarządowe, a także z naukowców, samorządów i grup wsperających rozwój społeczności lokalnych. Ich zadaniem poszukiwanie sposobów na znoszenie różnego rodzaju barier utrudniających prowadzenie działalności produkcyjnej w USA. Celem jest „zrównoważony i trwały powrót produkcji do Ameryki”.

„Produkcja amerykańska naprawdę ma znaczenie – jest ważna dla naszych dostawców, dla przedsiębiorców i dla środowiska naturalnego. Jest ważna dla naszych klientów – ponad 85 proc. z nich uważa, że powinniśmy mieć w ofercie produkty Made in USA. A nade wszystko jest ważna dla amerykańskich społeczności i dla Amerykanów, ponieważ daje im pracę” – kończy swój manifest szef Walmarta.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także