16.11.2018/10:54

Walmart wskoczy na podium rankingu największych detalistów w kanale … e-commerce

Według danych firmy analitycznej eMarketer na koniec 2018 r. Walmart stanie się trzecim największym detalistą e-commerce na świecie. Z prognoz wynika, że amerykański moloch, wraz ze spółkami zależnymi Sam's Club i Jet.com, prześcignie firmę Apple, która dotychczas zajmowała to miejsce – informuje serwis MarketWatch.

Jeśli ktoś zakładał, że największy światowy detalista stoi na straconej pozycji, operując w kanale stacjonarnym, to nie docenił potencjału tkwiącego w sieci Walmart. Koncern mocno zainwestował w e-commerce, m.in. przejmując w 2016 r. amerykański portal Jet.com za kwotę 3,3 mld dolarów. Rozwijał też kanał e-commerce w oparciu o własną sieć Sam's Club – obsługującą tylko członków klubu – oraz markety Walmart, służące jako punkty click&collect.

Dzięki ogromnej skali biznesu stacjonarnego Walmart rozpycha się w kanale e-commerce. Według wyliczeń serwisu eMarketer, w 2017 r. koncern miał 3,3-proc. udział w światowym e-commerce, co dawało mu 4. miejsce w rankingu, po Apple z 3,8-proc. udziałem. W 2018 r. firmy mają się zamienić miejscami. Apple zwiększy udziały w globalnym e-commerce do 3,9 proc., a Walmart osiągnie 4-proc. udział w rynku – wylicza serwis MarketWatch.

Na czele stawki pozostanie absolutnie niezagrożony Amazon z 48 proc. udziałów, drugie miejsce z solidnym zapasem 7,2 proc. zajmie eBay.

Źródło: marketwatch.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.