Walmart wycofuje się z Brazylii
Amerykański detalista sprzedaje większość udziałów w swoim brazylijskim oddziale, który od jakiegoś czasu przynosi straty. To kolejny zwrot w polityce firmy, która inwestycji zagranicznych dokonuje na zasadzie prób i błędów.
Jak informuje serwis Retail Detail, Walmart zwija interes w Brazylii, odsprzedając 80 proc. udziałów funduszowi venture capital Advent International i zachowując dla siebie pakiet 20 proc.
Amerykański gigant pojawił się w Brazylii w 1995 r. i z czasem stał się trzecią co do wielkości sprzedaży siecią na największym rynku Ameryki Południowej. Sieć liczy tam 471 placówek i generuje przychody rzędu 6,7 mld dolarów. Obecnie jednak w kraju panuje ostra recesja i Walmart po raz siódmy z rzędu poniósł straty.
Pozbywając się brazylijskiego biznesu Walmart kontynuuje strategię wycofywania się z rynków o niskim potencjale rozwojowym i przenosi środki do krajów o rosnących gospodarkach, takich jak Chiny i Indie. Wcześniej amerykański detalista porzucił Japonię i doprowadził do połączenia swojej brytyjskiej firmy zależnej Asda z siecią Sainsbury's, dzięki czemu pozyskał środki za zakup największego indyjskiego biznesu e-commerce, firmy Flipkart, uprzedzając Amazona.
Walmart, który wciąż jest obecny w ponad 20 krajach świata, w poprzednich latach zrezygnował z biznesów w Niemczech i Korei Południowej, gdzie nie udało mu się zająć dominującej pozycji.
Źródło: retaildetail.eu
1