17.08.2018/11:29

Walmart zanotował wzrost sprzedaży online o 40 proc.

Sprzedaż online największej na świecie sieci detalicznej skoczyła aż o 40 proc. Na wieść o tym inwestorzy rzucili się na zakupy. Akcje koncernu podrożały o 9,5 proc. i ich wartość zbliżyła się w czwartek do 100 dolarów za akcję.

Amerykański gigant agresywnie rozwija ofertę online. Firma skupuje małe, niszowe serwisy – m.in. portale modowe Bonobo i ModCloth czy e-sklep Jet – rozszerza asortyment o tysiące nowych pozycji, rozwija usługi dostaw i odbioru przesyłek, wykorzystując do tego swoją ogromną sieć placówek stacjonarnych. Ta strategia przynosi znakomite efekty. W ostatnim kwartale sprawozdawczym – od początku maja do końca lipca – Walmart odnotował wzrost sprzedaży online aż o 40 proc.

Świetnie sobie radzą także sklepy stacjonarne. Sprzedaż LfL – liczona dla marketów funkcjonujących co najmniej od roku – wzrosła o 4,5 proc. r/r, co jest największym skokiem od ponad dekady. Analitycy prognozowali wzrost o 2,4 proc. Wzrosła zarówno liczba transakcji – o 2,2 proc. – jak i wartość średniego koszyka zakupowego.

Przychody firmy w omawianym okresie osiągnęły wartość 128,03 mld dolarów. Prognozy były znacznie niższe – analitycy spodziewali się przychodów w wysokości 125,97 mld dolarów.

– Zdobywamy nowych klientów i udaje nam się także zachęcać konsumentów do zwiększenia zakupów – cieszył się Greg Foran, prezes Walmart US, podczas konferencji prasowej.

Walmart chce rozwinąć sieć punktów odbioru zakupów spożywczych Walmart Online Grocery Pickup, wykorzystując w tym celu 1,8 tys. marketów. Celem jest udostępnienie możliwości robienia zakupów spożywczych online na 40 proc. obszaru kraju.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.