17.03.2020/16:12

Wartość polskiego handlu online ma wzrosnąć w tym roku o 16,1%

Zakaz handlu w niedzielę, zakupy dostępne w każdej chwili i miejscu przez smartfona czy coraz dogodniejsze i szybsze metody dostawy – to niektóre z przyczyn rosnącej popularności transakcji w sieci. 

E-commerce stanowi zaledwie 4% całego rynku handlu , a przeciętny polski internauta wydał dotychczas w sieci około 1 605 zł – to mniej niż wyniosła stawka minimalnego wynagrodzenia w ubiegłym roku. Pole do rozwoju czy pozyskania nowych konsumentów wciąż jest spore.

– Warto zwrócić uwagę, że do rosnącego zainteresowania e-commerce może przyczyniać się niedzielny zakaz handlu. W poniedziałki odnotowujemy zwiększenie wolumenu przesyłek międzynarodowych importowanych przez naszych klientów. Zwielokrotniła się również liczba przesyłek międzynarodowych importowanych przez odbiorców we wtorki i środy. Oba zjawiska można uznać za prawdopodobną konsekwencję weekendowych zakupów, które zajmują miejsce wcześniejszych niedzielnych wizyt konsumentów w centrach handlowych – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express Poland.

Obserwację tę potwierdzają badania – 47% osób w przedziale wiekowym 18-44 lat przeznacza więcej na niedzielne sprawunki online . Ale dostępność e-zakupów w niedzielę to niejedyna przyczyna przepływu klientów do e-commerce. Niemal połowa polskich konsumentów sądzi, że e-handel jest przede wszystkim wygodny – kupują, kiedy chcą i o której chcą, a 4 na 10 docenia to, że nie traci czasu na dojazd, parkowanie czy stanie w kolejce .

Dla odmiany, klienci tradycyjnych sklepów skarżą się na duże kolejki do kas i przymierzalni (37,8%), tłumy ludzi lub duży ruch (33,7%) czy bałagan w sklepie, np. towary odkładane w przypadkowych miejscach przez klientów (26,3%). Tylko 8,8% ankietowanych konsumentów twierdzi, że podczas robienia zakupów nic ich nie denerwuje .

Wygoda i elastyczność przyczyniają się również do rozwoju handlu mobilnego – już do końca przyszłego roku na całym świecie 72,9% zakupów online ma być dokonywanych na urządzeniach przenośnych takich jak smartfony czy tablety. Jednak w handlu online sam proces kupowania to nie wszystko. Drugim kluczowym czynnikiem dla klienta jest dostawa towaru. W ubiegłym roku 23% Polaków kupując online, zdecydowało się odebrać produkt w kiosku, a 14% w sklepie stacjonarnym. Jednocześnie niemal dwie trzecie Polaków wybrało dostawę kurierem do domu lub pracy . A przy tym dla niemal co dziesiątego polskiego e-konsumenta problemem jest zbyt długi czas oczekiwania na dostawę zamówionego towaru . Jakość usług kurierskich ma więc tutaj fundamentalne znaczenie.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • MJ 18.03.2020

    Dzień dobry,
    Bardzi ciekawe dane - czy mogę prosić o podanie ich źrodła?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.