06.02.2022/17:18

Według międzynarodowego sondażu 99 proc. detalistów będzie oferować dostawę tego samego dnia do 2025 roku

W badaniu obejmującym 500 detalistów w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech, Francji i Włoszech, przeprowadzonym przez firmę Bringg, aż 99 proc. handlowych sieci detalicznych deklaruje, że zaoferuje dostawę tego samego dnia do 2025 roku.

W barometrze Bringg 2022: State of Retail Delivery & Fulfillment detaliści dzielą się spostrzeżeniami na temat swoich mocnych i słabych stron realizacji dostaw, kosztów obsługi ostatniej mili oraz zdolność do spełnienia oczekiwań klientów w zakresie realizacji zamówień dzięki obecnemu ekosystemowi dostaw.

Jak podaje Bringg, COVID-19 zmusił firmy do przyjęcia rozwiązań, które pozwoliły im szybko sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Raport wykazał, że w ciągu 2021 r. konsumenci nadal priorytetowo traktowali szybkość realizacji zamówień i wygodę ostatniej mili, wymagając od sprzedawców detalicznych i sklepów internetowych wdrożenia długoterminowych rozwiązań, które umożliwią im szybsze, wydajniejsze i bardziej opłacalne dostawy. Sprzedawcy zdają sobie sprawę z tego, że aby zrealizować oczekiwania, muszą nadać połączyć automatyzację i rozwinąć lokalne magazyny.

Aż 99 proc. respondentów twierdzi, że w ciągu najbliższych trzech lat będzie realizować dostawę tego samego dnia, w porównaniu do 35 proc. obecnie. Jednak wiele z firm kurierskich nie obsługuje dostaw tego samego dnia lub robi to na żądanie. Przy czym 36 proc. twierdzi, że nie ma technologii, powołując się na monitoring zamówień w czasie rzeczywistym jako główny problem, a 24 proc. wskazuje na samą odległość, jaką muszą pokonać od magazynu do realizacji jako główną przeszkodę w dostarczaniu na czas.

- Branża detaliczna odkrywa się na nowo i dostosowuje swoje operacje do obecnych zmian rynkowych, które torują drogę do opłacalnej szybkiej realizacji - zauważa Guy Bloch, dyrektor generalny Bringg.

Dodaje, że branża detaliczna jest bardzo elastyczna, a jedna trzecia detalistów (33 proc.) jest przekonana, że może dostosować się do nowych, wywołanych pandemią zachowań klientów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także