14.04.2021/11:43

Weronika Rosati dyrektorką kreatywną Lajuu. Firma kosmetyczna rusza z crowdfundingiem

Spółka Lajuu, oferująca kosmetyki współtworzone z Weroniką Rosati, 14 kwietnia wystartowała z kampanią crowdfundingową. Firma zamierza produkować kosmetyki naturalne, wegańskie i nietestowane na zwierzętach oraz sprzedawane w szklanych opakowaniach. Celem rozpoczętej emisji jest pozyskanie blisko 1 mln zł na rozwój i promocję marki, wdrożenie kolejnych produktów oraz ekspansję na rynek amerykański.

Za spółką Lajuu SA i tworzonymi przez nią kosmetykami stoją specjaliści z doświadczeniem zarówno w kreowaniu, jak i wprowadzaniu na rynek marek z produktami naturalnymi. Wśród nich jest Aneta Stacherek, która w 2017 r. stworzyła markę specjalistycznych kosmetyków dla kobiet w ciąży i po porodzie, Bellamama.

– Markę Bellamama tworzyłam przy wsparciu ekspertów, opracowując bezpieczne receptury i koncepcje produktów, a później sprzedając je na niewielką skalę. Polski rynek kosmetyków ma duży potencjał i daje możliwości rozwoju. W ubiegłym roku, pomimo pandemii koronawirusa oraz wprowadzanych ograniczeń w handlu odnotował on wzrost na poziomie 1,6 proc., osiągając wartość ok. 25 mld zł. Zgodnie z raportami rynkowymi, w bieżącym roku tempo rozwoju rynku kosmetyków ma wynieść już ponad 4 proc. Wykorzystując dobre prognozy dla branży, a także trend wegańskich i naturalnych składów i zapotrzebowanie na tego typu produkty, przy współpracy z Weroniką Rosati stworzyliśmy i wprowadzamy na rynek Lajuu – nową markę do pielęgnacji klasy premium – mówi Aneta Stacherek, założycielka Bellamama i prezes zarządu Lajuu SA.

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej marki została powołana spółka Lajuu SA, do której wchodzi zarówno Bellamama, jak i Lajuu, co pozwoli na zdywersyfikowanie źródeł przychodów i znacznie rozszerzy grono klientów. Nowa marka skierowana jest do znacznie szerszej grupy odbiorców: kobiet, które cenią jakość premium, naturalne, wegańskie składy oraz kosmetyki, które są nietestowane na zwierzętach.

Weronika Rosati, jako dyrektor kreatywna Lajuu, brała udział w tworzeniu marki od samego początku, projektując zarówno koncepcje opakowań, jak i decydując o składach i zapachach kosmetyków. Pierwsze produkty będą dostępne w sprzedaży już w maju br. Sklep internetowy marki wystartuje wraz z premierą kosmetyków, a ich wejściu na rynek towarzyszy kampania crowdfundingowa, która właśnie się rozpoczęła.

– Emisja ułatwi nam i zdecydowanie przyspieszy poszerzenie portfolio produktów, a także pozwoli zbudować sieć ambasadorów marki. Aktualnie zlecamy na zewnątrz badania i produkcję u sprawdzonych, zaufanych partnerów, których posiadamy dzięki wprowadzaniu na rynek bardzo wymagających produktów dla kobiet w ciąży. Jednak w perspektywie 2-5 lat nie wykluczamy zbudowania własnego zakładu – informuje Paweł Kibalczyc, wiceprezes zarządu Lajuu SA. – 45 proc. pozyskanej kwoty przeznaczymy na rozwój produktów, odpowiednią promocję pierwszej serii kosmetyków, a także stworzenie kolejnych. 20 proc. środków zagospodarujemy na działania związane z marką, tj. nawiązanie współpracy z influencerami czy rozwój naszego sklepu e-commerce. Reszta kwoty umożliwi nam ekspansję zagraniczną, rozwój zespołu i sprzedaży – dodaje.

W ramach prowadzonej kampanii crowdfundingowej w ręce akcjonariuszy trafi 11,06 proc. akcji Lajuu SA.

Trzyletni plan wdrożenia i rozwoju nowej marki Lajuu ma pozwolić na wypłatę pierwszej dywidendy w 2024 roku. Spółka planuje podzielić się zyskiem z akcjonariuszami w wysokości do 50 proc. zysku netto. Lajuu zamierza także zadebiutować na NewConnect w przeciągu 3 do 5 lat, dzięki czemu akcjonariusze w łatwy sposób będą mogli sprzedawać akcje w wybranym przez siebie czasie.

– Sprzedaż kosmetyków Lajuu rozpoczynamy już w maju tego roku i w 2021 r. chcemy uzyskać przychód na poziomie 2,1 mln zł, w 2022 r. już 6 mln zł, a w 2023 r. 7,8 mln zł. Dzięki wysokiej marży już w tym roku spodziewamy się około 0,5 mln zł zysku netto, a w kolejnym powyżej 1 mln zł. Te prognozy pokazują, że jest to biznes z potencjałem, który pozwoli zarobić nie tylko nam, ale każdemu, kto zdecyduje się dołączyć do naszej spółki – mówi Michał Bachrynowski, członek zarządu i dyrektor finansowy Lajuu SA.

Lajuu rozpocznie sprzedaż od serii brązującej, a w kolejnych miesiącach portfolio marki będzie poszerzane o produkty regenerujące i pielęgnacyjne. Do końca roku 2021 w asortymencie ma znajdować się 12 kosmetyków różnego typu, a w 2022 roku co najmniej 25.

Wszystkie kosmetyki cechować będą wegańskie, naturalne składy, etyczna produkcja, nietestowanie na zwierzętach, a także szklane, ekologiczne opakowania, co jest odpowiedzią na rosnącą świadomość i oczekiwania klientów. Z dostępnych raportów wynika, że Polacy stają się racjonalnymi konsumentami, a już połowa ankietowanych twierdzi, że przed zakupem czyta skład produktu. Co trzeci Polak deklaruje, że kupuje kosmetyki w sieci.

- Dzięki uważnej obserwacji rynku polskiego i zagranicznego, a także dzięki zebranym doświadczeniom, jesteśmy przekonani, że kosmetyki naturalne to trend i kierunek, który będzie stale się umacniał i rozwijał. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i mają sprecyzowane oczekiwania nie tylko względem jakości produktu, ale także jego dostępności w różnych kanałach sprzedaży. Podstawą dystrybucji i głównym filarem naszego biznesu będzie nasz e-sklep, ale do współpracy poszukujemy oczywiście partnerów biznesowych tj. renomowane perfumerie, sklepy internetowe z naturalną pielęgnacją wysokiej jakości, rozważamy także obecność na platformach sprzedażowych, w marketplace’ach – informuje Aneta Stacherek.

- Rynek kosmetyków naturalnych dynamicznie się rozwija, rośnie zapotrzebowanie na tego typu produkty pielęgnacyjne. Zaangażowanie Weroniki w biznes, nie jedynie w kampanię crowdfundingową, gwarantuje nam dotarcie do klientów nie tylko z informacją o prowadzonej emisji, ale i o naszych produktach. Przełoży się to na długofalowe efekty sprzedażowe i dodatkowo wpłynie na sukces rynkowy naszej marki – dodaje Michał Bachrynowski.

Lajuu SA to polska firma z naturalnymi, wegańskimi, nietestowanymi na zwierzętach kosmetykami do pielęgnacji skóry. W jej portfolio znajdują się marki Lajuu by Weronika Rosati oraz Bellamama. Firma Lajuu swoją siedzibę ma w Łodzi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także