23.02.2022 / 10:35
StoryEditor

Wiadomości Handlowe w nowej odsłonie. Zobacz, jak zmieniliśmy nasz magazyn!

Pierwszy numer odmienionych ”Wiadomości Handlowych” jest już dostępny (mat. własne)
"Wiadomości Handlowe" przeszły gruntowną przemianę. Miesięcznik – dotychczas dedykowany sektorowi MŚP, w tym głównie niezależnym detalistom – został przekształcony w wysokiej jakości magazyn biznesowy, skierowany do profesjonalistów branży retail i FMCG: menedżerów wysokiego i średniego szczebla. Pismo będzie się ukazywać co dwa miesiące w wersji papierowej oraz jako e-wydanie.

Magazyn ma być blisko przedsiębiorców i menedżerów reprezentujących nie tylko duże korporacje, ale także właścicieli małych i średniej wielkości sieci detalicznych, lokalnych producentów, dostawców technologii i usług czy start-upów. Będzie pokazywać sukcesy przedsiębiorców, ich pomysły na biznes i wizje rozwoju na przyszłość. Będzie też im pomagać w zdobywaniu wiedzy o rynku, oferując pogłębione analizy i raporty rynkowe, a także zajmować się ich problemami i podpowiadać sposoby ich rozwiązywania.

W najnowszym numerze mamy dla Was kilka niezmiernie ważnych i ciekawych, choć często trudnych tematów.

- Jednym z nich jest zjawisko gender gap w handlu, czyli różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn - pisze o nim Magdalena Stosio-Róg. Co ciekawe, nierówności w płacach występują nie tylko na stanowiskach managerskich, ale również na poziomie kasjerów i kasjerek. 

- Pamiętacie jeszcze o Tesco? Wszyscy pamiętają, a my analizujemy jak przeszedł proces likwidacji jednej z największych sieci handlowych w Polsce. Warto się temu przyjrzeć, bo jest to niepowtarzalne jak na razie doświadczenie dla polskiego rynku.

- Łukasz Stępniak wraz z Pawłem Jachowskim biorą pod lupę zmiany w Grupa Eurocash, w tym odejście Luisa Amarala ze stanowiska prezesa. Jego przejście do rady nadzorczej spółki wywołało szok w branży. Co to oznacza dla strategii całej grupy?

- Tematem wiodącym numeru jest q-commerce, dlatego rozmawiamy z Agnieszką Cymbałą, country manager Bolt Marketu o planach rozwoju kolejnego gracza w tym szybko rosnącym segmencie rynku. Oprócz tego Paweł Jachowski zastanawia się nad tym, w którą stronę podąży quick commerce i rynek dark store'ów. Czy miasta zaczną nakładać na nie ograniczenia? Czy możliwe będzie utrzymanie na stałe całkowicie darmowych dostaw?

- Quick commerce wydaje się być jedną z najszybciej rosnących gałęzi handlu, jednak ma duże problemy z rentownością. Szybki handel musi szukać kolejnych pól do optymalizacji i zwiększenia efektywności. Tematowi temu przygląda się Michał Kokoszkiewicz.

- Do "Rozmowy Numeru" zaprosiliśmy prof. Witolda Orłowskiego. Irina Nowochatko-Kowalczyk rozmawia ze swoim gościem o Polskim Ładzie i jego wpływie na gospodarkę, w tym na branżę handlową. Czy grozi nam spirala inflacyjna? Jak zadziała tarcza mająca chronić przed negatywnymi skutkami wzrostu cen? Czego handel może spodziewać się w 2022 roku?

To wszystko i wiele więcej znajdziecie w pierwszym numerze magazynu "Wiadomości Handlowe" w 2022 roku. Zapraszamy do czytania i odkrywania, co jeszcze udało nam się rozwinąć i udoskonalić w nowej odsłonie naszego tytułu.

W celu zamówienia e-wydania lub drukowanego wydania magazynu, kliknij na link prowadzący do naszego cyfrowego archiwum.

 
25.06.2025 / 11:20
StoryEditor
Polomarket chce podnająć komuś powierzchnię w magazynie. Wcześniej zakończył w nim operacje logistyczne

Polomarket oferuje ponad 30 tys. mkw. powierzchni użytkowej do podnajmu w nowoczesnym centrum logistycznym w Swarożynie. Ma to związek z zakończeniem w ub. roku operacji logistycznych pomiędzy tym obiektem a sklepami polskiej sieci.

Od września 2024 r. Polomarket obsługiwany jest wyłącznie przez dwa własne centra logistyczne - w Giebni i Kłobucku. Z korzystania z magazynu w Swarożynie (ul. Wyzwolenia ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2025 / 09:44
StoryEditor
Jak sobie radzą centra handlowe? Czy najnowsze o obrotach i frekwencji dają powody do optymizmu? [RAPORT]
Łódzka Manufaktura miała w 2017 r. ponad 20 mln gości

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała kwietniowe dane dla branży obiektów handlowych na bazie dwóch wskaźników – PRCH Turnover Density Index oraz PRCH Footfall Density Index. Kwiecień przyniósł wzrosty w obu badanych obszarach: obroty zwiększyły się o 5,6 proc. a frekwencja była wyższa o prawie 2 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego.

Opublikowane przez Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH) dane, pozyskane na bazie dwóch wskaźników – PRCH Turnover Density Index (obroty najemców centrów handlowych) oraz PRC...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. lipiec 2025 23:42