23.02.2022 / 10:35
StoryEditor

Wiadomości Handlowe w nowej odsłonie. Zobacz, jak zmieniliśmy nasz magazyn!

Pierwszy numer odmienionych ”Wiadomości Handlowych” jest już dostępny (mat. własne)
"Wiadomości Handlowe" przeszły gruntowną przemianę. Miesięcznik – dotychczas dedykowany sektorowi MŚP, w tym głównie niezależnym detalistom – został przekształcony w wysokiej jakości magazyn biznesowy, skierowany do profesjonalistów branży retail i FMCG: menedżerów wysokiego i średniego szczebla. Pismo będzie się ukazywać co dwa miesiące w wersji papierowej oraz jako e-wydanie.

Magazyn ma być blisko przedsiębiorców i menedżerów reprezentujących nie tylko duże korporacje, ale także właścicieli małych i średniej wielkości sieci detalicznych, lokalnych producentów, dostawców technologii i usług czy start-upów. Będzie pokazywać sukcesy przedsiębiorców, ich pomysły na biznes i wizje rozwoju na przyszłość. Będzie też im pomagać w zdobywaniu wiedzy o rynku, oferując pogłębione analizy i raporty rynkowe, a także zajmować się ich problemami i podpowiadać sposoby ich rozwiązywania.

W najnowszym numerze mamy dla Was kilka niezmiernie ważnych i ciekawych, choć często trudnych tematów.

- Jednym z nich jest zjawisko gender gap w handlu, czyli różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn - pisze o nim Magdalena Stosio-Róg. Co ciekawe, nierówności w płacach występują nie tylko na stanowiskach managerskich, ale również na poziomie kasjerów i kasjerek. 

- Pamiętacie jeszcze o Tesco? Wszyscy pamiętają, a my analizujemy jak przeszedł proces likwidacji jednej z największych sieci handlowych w Polsce. Warto się temu przyjrzeć, bo jest to niepowtarzalne jak na razie doświadczenie dla polskiego rynku.

- Łukasz Stępniak wraz z Pawłem Jachowskim biorą pod lupę zmiany w Grupa Eurocash, w tym odejście Luisa Amarala ze stanowiska prezesa. Jego przejście do rady nadzorczej spółki wywołało szok w branży. Co to oznacza dla strategii całej grupy?

- Tematem wiodącym numeru jest q-commerce, dlatego rozmawiamy z Agnieszką Cymbałą, country manager Bolt Marketu o planach rozwoju kolejnego gracza w tym szybko rosnącym segmencie rynku. Oprócz tego Paweł Jachowski zastanawia się nad tym, w którą stronę podąży quick commerce i rynek dark store'ów. Czy miasta zaczną nakładać na nie ograniczenia? Czy możliwe będzie utrzymanie na stałe całkowicie darmowych dostaw?

- Quick commerce wydaje się być jedną z najszybciej rosnących gałęzi handlu, jednak ma duże problemy z rentownością. Szybki handel musi szukać kolejnych pól do optymalizacji i zwiększenia efektywności. Tematowi temu przygląda się Michał Kokoszkiewicz.

- Do "Rozmowy Numeru" zaprosiliśmy prof. Witolda Orłowskiego. Irina Nowochatko-Kowalczyk rozmawia ze swoim gościem o Polskim Ładzie i jego wpływie na gospodarkę, w tym na branżę handlową. Czy grozi nam spirala inflacyjna? Jak zadziała tarcza mająca chronić przed negatywnymi skutkami wzrostu cen? Czego handel może spodziewać się w 2022 roku?

To wszystko i wiele więcej znajdziecie w pierwszym numerze magazynu "Wiadomości Handlowe" w 2022 roku. Zapraszamy do czytania i odkrywania, co jeszcze udało nam się rozwinąć i udoskonalić w nowej odsłonie naszego tytułu.

W celu zamówienia e-wydania lub drukowanego wydania magazynu, kliknij na link prowadzący do naszego cyfrowego archiwum.

 
19.04.2024 / 13:36
StoryEditor
Duży Ben i Frisco szybko budują pozycję na rynku. Spółki z Grupy Eurocash zwiększają sprzedaż. Co z rentownością?
Market Duży Ben w Łodzi (fot. Wiadomoscihandlowe.pl/KK)
Jak wynika z prezentacji Grupy Eurocash, segment Projekty "wykazuje inicjatywy będące w okresie dynamicznego wzrostu, budujące swą pozycję rynkową, a zarazem mające zwiększony profil ryzyka". Grupa rozwija szereg projektów, wśród których kluczowymi są supermarket spożywczy online Frisco oraz sieć marketów alkoholowych Duży Ben. Oba szybko rosną, ale cały segment wciąż daleki jest od dodatniej rentowności.

Grupa Eurocash rozwija projekty innowacyjne, które mają wspierać zachowanie konkurencyjności sklepów niezależnych w Polsce. W ubiegłych latach rozwijane były – z sukcesem, jak c...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2024 / 10:38
StoryEditor
Krzysztof Krawczyk, partner w CVC: Żabka ma potencjał rozwoju co najmniej na następną dekadę
Krzysztof Krawczyk, partner w CVC Capital Partners (fot. mat. prasowe)
Czy CVC Capital Partners, szykujące się do debiutu na giełdzie w Amsterdamie, pozbędzie się sieci Żabka ze swojego portfela inwestycyjnego w niedalekiej przyszłości? Ze słów Krzysztofa Krawczyka, partnera w CVC, jakie padły w rozmowie z "Forbesem" wynika, że amerykański fundusz gotowy jest zostać z siecią na dłużej.

Krzysztof Krawczyk potwórzył "Forbesowi" deklarację, jaką udzielił już dobrych kilka lat temu (w 2020 r.) portalowi wiadomoscihandlowe.pl. Tak wtedy, jak i teraz oświa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. kwiecień 2024 07:06