23.02.2022 / 10:35
StoryEditor

Wiadomości Handlowe w nowej odsłonie. Zobacz, jak zmieniliśmy nasz magazyn!

Pierwszy numer odmienionych ”Wiadomości Handlowych” jest już dostępny (mat. własne)
"Wiadomości Handlowe" przeszły gruntowną przemianę. Miesięcznik – dotychczas dedykowany sektorowi MŚP, w tym głównie niezależnym detalistom – został przekształcony w wysokiej jakości magazyn biznesowy, skierowany do profesjonalistów branży retail i FMCG: menedżerów wysokiego i średniego szczebla. Pismo będzie się ukazywać co dwa miesiące w wersji papierowej oraz jako e-wydanie.

Magazyn ma być blisko przedsiębiorców i menedżerów reprezentujących nie tylko duże korporacje, ale także właścicieli małych i średniej wielkości sieci detalicznych, lokalnych producentów, dostawców technologii i usług czy start-upów. Będzie pokazywać sukcesy przedsiębiorców, ich pomysły na biznes i wizje rozwoju na przyszłość. Będzie też im pomagać w zdobywaniu wiedzy o rynku, oferując pogłębione analizy i raporty rynkowe, a także zajmować się ich problemami i podpowiadać sposoby ich rozwiązywania.

W najnowszym numerze mamy dla Was kilka niezmiernie ważnych i ciekawych, choć często trudnych tematów.

- Jednym z nich jest zjawisko gender gap w handlu, czyli różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn - pisze o nim Magdalena Stosio-Róg. Co ciekawe, nierówności w płacach występują nie tylko na stanowiskach managerskich, ale również na poziomie kasjerów i kasjerek. 

- Pamiętacie jeszcze o Tesco? Wszyscy pamiętają, a my analizujemy jak przeszedł proces likwidacji jednej z największych sieci handlowych w Polsce. Warto się temu przyjrzeć, bo jest to niepowtarzalne jak na razie doświadczenie dla polskiego rynku.

- Łukasz Stępniak wraz z Pawłem Jachowskim biorą pod lupę zmiany w Grupa Eurocash, w tym odejście Luisa Amarala ze stanowiska prezesa. Jego przejście do rady nadzorczej spółki wywołało szok w branży. Co to oznacza dla strategii całej grupy?

- Tematem wiodącym numeru jest q-commerce, dlatego rozmawiamy z Agnieszką Cymbałą, country manager Bolt Marketu o planach rozwoju kolejnego gracza w tym szybko rosnącym segmencie rynku. Oprócz tego Paweł Jachowski zastanawia się nad tym, w którą stronę podąży quick commerce i rynek dark store'ów. Czy miasta zaczną nakładać na nie ograniczenia? Czy możliwe będzie utrzymanie na stałe całkowicie darmowych dostaw?

- Quick commerce wydaje się być jedną z najszybciej rosnących gałęzi handlu, jednak ma duże problemy z rentownością. Szybki handel musi szukać kolejnych pól do optymalizacji i zwiększenia efektywności. Tematowi temu przygląda się Michał Kokoszkiewicz.

- Do "Rozmowy Numeru" zaprosiliśmy prof. Witolda Orłowskiego. Irina Nowochatko-Kowalczyk rozmawia ze swoim gościem o Polskim Ładzie i jego wpływie na gospodarkę, w tym na branżę handlową. Czy grozi nam spirala inflacyjna? Jak zadziała tarcza mająca chronić przed negatywnymi skutkami wzrostu cen? Czego handel może spodziewać się w 2022 roku?

To wszystko i wiele więcej znajdziecie w pierwszym numerze magazynu "Wiadomości Handlowe" w 2022 roku. Zapraszamy do czytania i odkrywania, co jeszcze udało nam się rozwinąć i udoskonalić w nowej odsłonie naszego tytułu.

W celu zamówienia e-wydania lub drukowanego wydania magazynu, kliknij na link prowadzący do naszego cyfrowego archiwum.

 
26.11.2025 / 19:28
StoryEditor
Stop! agresji klientów wobec kasjerów i pracowników sklepów. Sieci mówią dość!
Stacja paliw i sklep Circle K (materiały prasowe)

Klienci coraz częściej tracą panowanie nad emocjami, a kasjerzy i sprzedawcy stają się celem wyzwisk, krzyków i agresywnych zachowań. Skala problemu jest tak duża, że sieci handlowe biją na alarm i łączą siły, by chronić swoich pracowników. Circle K, Castorama Polska i Maxi Zoo mówią wprost: brak uprzejmości stał się codziennością, a agresja klientów – realnym zagrożeniem.

Agresja słowna, podniesiony głos, wulgaryzmy, brak szacunku – z takimi zachowaniami pracownicy sklepów i stacji paliw spotykają się dziś znacznie częściej niż jeszcze kilka lat ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 09:13
StoryEditor
UOKiK wlepia karę Biedronce! Prawie 105 mln zł za wprowadzanie klientów w błąd
Biedronka została ukarana przez prezesa UOKiK (fot. Shutterstock)

Prezes UOKiK uznał, że Biedronka wprowadzała klientów w błąd podczas dwóch akcji promocyjnych. Nałożył więc karę w wysokości ponad 104,7 mln zł na właściciela sieci, spółkę Jeronimo Martins Polska. Decyzja nie jest prawomocna, spółce przysługuje odwołanie do sądu.

UOKiK wskazuje, że w sklepach sieci Biedronka na początku 2024 r. odbyły się jednodniowe akcje promocyjne „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”. Klienci byli zachęcani do kup...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. grudzień 2025 15:59