30.06.2017/11:40

Wiceprezes UOKiK: Urząd nie będzie ustalał cen produktów spożywczych!

- Jesteśmy konsekwentni, od lat powtarzamy: nie, nie będziemy ustalać cen! Nie jesteśmy ani strażnikiem, ani regulatorem tego rynku - mówi Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, komentując wchodzące wkrótce w życie przepisy ustawy o przewadze kontraktowej. Jak dodaje, pytanie o to, czy UOKiK zamierza ustalać ceny bądź weryfikować ich poziom jest "chyba najczęściej zadawanym".

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

4 komentarze

  • predatory pricing / bakbar 25.10.2017

    UOKIK może nie będzie ustalał cen ale powinien podejmować działania jeżeli podmioty funkcjonujace na rynku zaczynaja stosować nieuczciwe praktyki dewastujace mniejszych konkurentów

    może warto przypomnieć, że w 2000 roku rynek niemiecki chciał podbić Walmart właśnie poprzez stosowanie strategii predatory pricing (dumpingu cenowego, czy też strategia cen drapieżnych), zareagował na to odpowiednie urzędy niemieckie oskarżajac Walmart o stosowanie nieuczciwych praktyk niszczacych drobny handel - poniżej artykuł z NYT z 2000 roku

    MOŻNA? MOŻNA
    resumujac: Niemcy potrafili obronić swój rynek przed strategia predatory pricingu, która mogłaby doprowadzić do wyniszczenia ich rodzimego handlu

  • kknd 30.06.2017

    stad słuszny przydomek branżowy: Urzad Ochrony Kolegów i Koleżanek

    i tyle

    pozdrawiam (NIE)czule

  • kknd 30.06.2017

    a wystarczyło wynegocjować zapis uwzględniajacy specyfikę naszego rynku (znacznie wyższy udział rynku tradycyjnego vs Europa Zachodnia - jesteśmy, a raczej byliśmy tutaj eweneementem w skali Europy) i dodać "40% udziału w rynku nowoczesnym, 40% udziału w rynku C&C) i większość największych podmiotów już podlegałoby pod ustawę o dumpingu i predatory pracingu (ceny stosowane przez tych operatorów musza uwzględniać "zysk" czyli marże powyżej kosztów) i skończyłoby się rozdawnictwo JMD w stylu cukier po 1,99zł czy mleko po 1,29zł itd.
    Niemniej zafundowano naszemu rynkowi coś innego: rzeź.
    Na koniec deflacje łata się programem 500+ z kieszeni podatników zamiast szukać przyczyn.

  • kknd 30.06.2017

    Największa pomyłka było nie zawarcie klauzuli opt out do ustaw w pkt o dumpingu i predatory pricingu... historycznie przepisy 1:1 z UE tzn. z rynków rozwiniętych totalnie nie odpowiadały i nie odpowiadaja rynkowi detalicznemu w Polsce! Te przepisy dumping i predatory pricing blokuja po przekroczeniu przez podmiot 40%! udziały w rynku (total nie nowoczesnym!). Przyjęcie takiego progu dla Polski, gdzie historycznie udział małych sklepów wynosił ok 50% jest największa pomyłka poprzednich ekip. Oznacza, że do jednego worka wrzucono silne zagraniczne podmioty, krajowe raczkujace sieci (dużo ich nie zostało) i rynek tradycyjny, czyli UOKiK dał zgodę "przejmujcie nasz rynek stosujac ceny DUMPINGOWE macie ZIELONE światło na zarżnięcie naszego handlu".
    Kto zgodził się na takie przepisy? albo może zwyczajnie przyjał "argumenty" lobbystów.
    Deflacja? tak, bo jest wojna cenowa o rynek i presja cenowa na producentów i ich zyskami największe sieci przy swojej przewadze wygryzaja innych z rynku.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.