18.06.2018/09:42

Większość pracowników korzysta ze świadczeń dodatkowych

W 2018 roku 71 proc. ankietowanych zdeklarowało, że w ich miejscach pracy zatrudnionym przysługują świadczenia dodatkowe. Korzysta z nich 90 proc. pracowników. Na popularność przyznawania świadczeń ma wpływ kapitał firmy, jej wielkość oraz branża.

Takie wnioski płyną z raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2018 roku” wydanego przez firmę Sedlak & Sedlak. Raport powstał w oparciu o badanie ankietowe, przeprowadzone na próbie 3 077 osób w dniach od 2.03.2018 do 8.05.2018. Z danych wynika, że benefity najczęściej przyznawane są w największych firmach, ich popularność spada wraz z wielkością przedsiębiorstwa i liczba zatrudnionych osób.

Zdecydowanie najpowszechniejszym benefitem od lat są karnety na siłownie i do klubów fitness. W 2018 roku odsetek osób otrzymujących ten benefit wyniósł 46,5 proc. Na drugim miejscu w rankingu najpopularniejszych świadczeń znalazło się ubezpieczenie na życie (38,3 proc.). Trzecie miejsce to pakiet podstawowej opieki medycznej (36,5 proc.)

Badania pokazują jednak, że preferencje pracowników nieco odbiegają od oferty pracodawców. Najbardziej pożądanym benefitem okazał się rozszerzony pakiet opieki medycznej. Przez 48,4 proc. ankietowanych został on uznany za najbardziej atrakcyjny. Na drugim miejscu znalazł się samochód służbowy do użytku prywatnego – 20,3 proc. Na trzecim – opieka stomatologiczna (19,3 proc.).

Jeżeli chodzi o wartość benefitów, najwięcej ankietowanych wskazało, że nie przekraczają one granicy 200 zł. Co ciekawe, drugie miejsce w zestawieniu to benefity przekraczające wartość 800 zł.

Jak wynika z badania, 75,5 proc. pracowników jest zadowolonych lub zdecydowanie zadowolonych z oferowanych świadczeń dodatkowych. Jest to wysoki odsetek, zwłaszcza, że zaledwie 22,3 proc. respondentów zdeklarowało, iż firma, w której pracują bada satysfakcję z benefitów. Najwięcej firm prowadzących takie badania robi to raz do roku (59,2 proc.). Częściej niż raz na rok satysfakcję pracowników z benefitów bada 15,9 proc. przedsiębiorstw.

Raport „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2018 roku” składa się z pięciu części. W części pierwszej przedstawiono dane dotyczące oferowanych w 2018 roku świadczeń dodatkowych. Analizy zaprezentowane w drugiej części obejmują zagadnienia związane z preferencjami pracowników w kwestii benefitów. Część trzecia omawia finansowanie świadczeń. Analizy w tej części dotyczą informowania pracowników o wartości benefitów, ich współfinansowania oraz stosunku wartości świadczeń pozapłacowych do wynagrodzenia całkowitego. Część czwarta skupia się na temacie satysfakcji z posiadanych świadczeń i ich oceny. Z kolei w części piątej omówiono kwestie dotyczące zarządzania pakietem świadczeń dodatkowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.