28.05.2022 / 10:14
StoryEditor

Większość sieci handlowych planuje otwarcie nowych sklepów w 2022 roku - badanie CBRE

Na zdj. sklep sieci Uniqlo (fot. 1000 Words / Shutterstock)
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CBRE, handel detaliczny w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wraca w tym roku do ekspansji po dwóch latach zawieruchy pandemicznej. 57 proc. przedstawicieli sektora ze wskazanych rynków zadeklarowało, że w bieżącym roku planuje powiększyć portfolio swoich sklepów, a 37 proc. planuje wejść na nowe rynki.

Detaliści poszukują nowych lokali głównie w centrach i parkach handlowych oraz na ulicach handlowych największych miast – twierdzi CBRE. Rozwój handlu stacjonarnego idzie w parz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.12.2025 / 14:02
StoryEditor
Impulsywne zakupy Polaków. Co naprawdę dzieje się w sklepach?
Impulsywne zakupy Polaków. Analiza zachowań konsumentów (fot. Shutterstock)

Nowe dane pokazują, jak powszechne wśród dorosłych Polaków są nieplanowane zakupy. Wyniki ujawniają nie tylko skalę zjawiska, ale także różnice pokoleniowe, dochodowe i terytorialne. Co sprawia, że konsumenci ulegają impulsom i jak tę wiedzę interpretują eksperci rynku?

Z badania UCE Research i Hybrid Europe wynika, że aż 89,9 proc. dorosłych Polaków kupuje produkty, których nie planowało przed wejściem do sklepu. Jedynie 6,3 proc. deklaruje, ż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.12.2025 / 19:31
StoryEditor
Polska i inne kraje mają dość harców chińskich platform internetowych w Europie. Shein, Temu i AliExpress pod pręgierzem
Otwierając stacjonarny sklep w Paryżu Shein rozjuszył władze Francji, które rozpoczęły batalię przeciwko chińskim platformom internetowym (fot. Shutterstock)

Osiem krajów europejskich, z Polską włącznie, wezwało Komisję Europejską i państwa członkowskie do podjęcia bardziej radykalnych działań przeciwko chińskim platformom internetowym takim jak Shein, Temu czy Alibaba, które coraz śmielej poczynają sobie na starym kontynencie.

9 grudnia 2025 r. do Komisji Europejskiej trafił list podpisany przez władze ośmiu krajów UE, wzywający Komisję i pozostałe państwa członkowskie do silnej i nieustannej mobiliza...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. grudzień 2025 14:28