17.12.2020/10:14

Większość właścicieli małych rodzinnych sklepów otwiera sklepy w niedziele

Jak wynika z ustaleń IBRiS, 62 proc. właścicieli, którzy określają swoje placówki jako biznes rodzinny, otwiera swoje sklepy w niedziele niehandlowe. W grupie wszystkich sklepów lokalnych z małych miast i wsi, prowadzenie sprzedaży w niedziele niehandlowe deklaruje ponad połowa (56 proc.) ich właścicieli.

– Jako Polska Izba Handlu chcieliśmy przyjrzeć się nastrojom panującym wśród właścicieli małych sklepów prowadzonych w mniejszych miejscowościach. Okazało się, że szczególnie chętnie w dni objęte ograniczeniami handlu swoje sklepy otwierają właściciele małych rodzinnych sklepów, jest to częsty model funkcjonowania placówek małoformatowych – mówi Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

– Pozytywne następstwa ograniczenia handlu w niedzielę częściej dostrzegają przedsiębiorcy z małych miast niż wsi, otwierający sklepy w niedzielę oraz posiadacze rodzinnego biznesu – dodaje.
 
Większość właścicieli małych sklepów korzysta z możliwości stworzonej przez ustawodawcę, w tym roku w niedziele otwarta jest większość małych sklepów (zależnie od konkretnego dnia 65 proc.-75 proc., źródło: CMR).

W Polsce działa obecnie ok. 340 tys. sklepów małoformatowych, które zatrudniają ponad 600 tys. osób. Według danych Nielsena od stycznia do czerwca 2020 roku zamknęło się ponad 1,2 tys. małych sklepów spożywczych. Jednocześnie przybyło 128 dyskontów. W naszym kraju w handlu detalicznym działa ok. 340 tys. sklepów małoformatowych. Zatrudniają one ponad 600 tys. osób.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Parzydło 02.01.2021

    Ktoś kto ględzi, że ta ustawa jest kulą u nogi polskiego handlu albo nie wie co mówi i zwyczajnie bredzi albo jest na żołdzie supermarketów i centrów handlowych.

  • robert 02.01.2021

    Kolejny argument za tym , żeby zostawić tę ustawę w spokoju, ani nie likwidować ani nie zaostrzać.

  • Fiolet45 02.01.2021

    Czyli ustawa o zakazie handlu w niedziele spełnia swoje cele. Bo głównym zamysłem przy jej projektowaniu była obrona małych rodzinnych sklepów przed ekspansją sieci supermarketów.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także