21.04.2020/10:09

Wielkanoc trudna dla sklepów. Sprzedaż mocno spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym [ANALIZA]

Jak wskazują eksperci firmy Nielsen wartość sprzedaży* koszyka wielkanocnego 2020 vs 2019, spadła o 10 proc. Najlepiej przed tegorocznymi świętami sprzedawały się farby do włosów, a najbardziej spadła wartość sprzedaży figurek czekoladowych.

Według danych firmy Nielsen przed Wielkanocą (15 tydzień, 6-12 kwietnia 2020 r. vs 16 tydzień, 15-21 kwietnia 2019 r.), najmocniej wzrosła wartość sprzedaży* w takich kategoriach jak: farby do włosów (17 proc.), kiełbasy (14 proc.), czy jajka (10 proc.). Natomiast największe spadki sprzedaży zanotowały: figurki czekoladowe (35 proc.), majonez (14 proc.), czy masło (10 proc.)

- Nielsen przeanalizował wartość sprzedaży koszyka wielkanocnego w tym roku vs rok ubiegły. Okresy przedświąteczne tradycyjnie cechują wzrosty sprzedaży. Również w tym roku tydzień przedświąteczny wyróżnił się pozytywną dynamiką na tle pozostałych tygodni, jednak w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy jego wartość spadła o 10 proc. - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

- Dwucyfrowe spadki odnotowały kategorie związane z kulinarnym przygotowaniem do świątecznych celebracji. Dużo straciły czekoladowe figurki, których w tym roku nie wkładaliśmy do wielkanocnego koszyka oraz majonez i masło zdecydowanie mniej potrzebne ze względu na brak rodzinnego ucztowania lub po prostu kupione wcześniej na zapas – tłumaczy ekspertka firmy Nielsen.

- Wzrost wartości sprzedaży odnotowała jednak kiełbasa i jajka, czyli tradycji stało się zadość w postaci wielkanocnego żurku. Do świąt szykowaliśmy się również pod względem pielęgnacyjnym. We wskazanym okresie, być może również ze względu na chęć zachowania dobrego samopoczucia, jakie daje odpowiednia fryzura, wzrosła sprzedaż farb do włosów – podsumowuje  Ewa Rybołowicz.

* - Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.