21.04.2020 / 10:09
StoryEditor

Wielkanoc trudna dla sklepów. Sprzedaż mocno spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym [ANALIZA]

(materiały prasowe)
Jak wskazują eksperci firmy Nielsen wartość sprzedaży* koszyka wielkanocnego 2020 vs 2019, spadła o 10 proc. Najlepiej przed tegorocznymi świętami sprzedawały się farby do włosów, a najbardziej spadła wartość sprzedaży figurek czekoladowych.

Według danych firmy Nielsen przed Wielkanocą (15 tydzień, 6-12 kwietnia 2020 r. vs 16 tydzień, 15-21 kwietnia 2019 r.), najmocniej wzrosła wartość sprzedaży* w takich kategor...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.05.2025 / 12:25
StoryEditor
Sprawdzili, jakie makarony kupują Polacy. Okazało się, że już 40 proc. oferty sklepów stanowią marki własne
Na zdj. makaron Lubella na półce sklepu we Lwowie (fot. Kachor Valentyna/Shutterstock)

Na sklepowych półkach w 2024 r. znaleźć można było ponad 1,2 tys. pozycji produktowych z kategorii makaronów. Badanie firmy eLeader przeprowadzone w 14 sieciach handlowych wykazało, że w ofercie dominują spaghetti i makarony jajeczne. Choć liderami rynkowymi pozostają marki Lubella i Pol-Mak, to już prawie dwie piąte makaronów dostępnych w sklepach stanowią produkty pod marką własną detalistów.

Z danych Polskiej Izby Makaronu wynika, że w Polsce rocznie produkuje się około 130 tys. ton makaronów. Statystyczny Polak spożywa średnio 5,5 kg tego produktu rocznie. Makaron ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2025 / 15:48
StoryEditor
Szefowie Biedronki i Eurocash w serdecznym uścisku. Zaskoczenie na gali z okazji 30-lecia dystrybutora, franczyzobiorcy zdziwieni
Zawodowo konkurują ze sobą, ale prywatnie przyjaźnią się. Luis Amaral to pomysłodawca sieci Biedronka, która należy do Jeronimo Martins. Portugalskiej firmie szefuje Pedro Soares dos Santos (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Luis Amaral, większościowy udziałowiec Grupy Eurocash i uznany inwestor, podczas gali 30-lecia największego dystrybutora hurtowego w Polsce postanowił podziękować Pedro Soaresowi dos Santosowi, szefowi Grupy Jeronimo Martins, do której należy sieć Biedronka. Za co dziękował? Co łączy obu menedżerów? Jaki prezent dostał szef portugalskiej grupy? I co na to franczyzobiorcy?

Grupa Eurocash - podobnie zresztą jak Biedronka - kończy w tym roku 30 lat. Z okazji jubileuszu dystrybutor zorganizował 1 kwietnia br. w Poznaniu uroczystą, wieczorną galę, na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11. maj 2025 12:13