28.01.2021/12:44

Wielki wyciek danych klientów Tesco i Deliveroo. Firmy się tłumaczą


Skradzione dane klientów Tesco i Deliveroo zostały wystawione na sprzedaż w brytyjskim darknecie za mniej niż 50 pensów za konto. Według badania przeprowadzonego przez organizację Consumer Watchdog i specjalistów ds. bezpieczeństwa Red Maple Technologies, ogromne bazy danych klientów zostały udostępnione do zakupu za zaledwie kilka funtów.

Jeden ze sprzedawców stwierdził, że ma na sprzedaż setki tysięcy posiadaczy kont Tesco Clubcard, w tym ich konta, nazwy użytkowników, hasła i salda kart lojalnościowych. Chociaż roszczeń sprzedawcy nie można było zweryfikować, przedstawiał on szczegóły w transzach, a dane pojedynczych kont wyceniane były na 42 pensy.

Kiedy organizacje przyjrzały się problemowi szerzej, okazało się, że dostępne do sprzedaży były także konta klientów Deliveroo za jedyne 4,30 GBP. Informacje te mogłyby zostać wykorzystane do uzyskania dostępu do kont klientów lub sklonowania ich tożsamości i haseł na platformach internetowych.

Jeśli dane okażą się prawdziwe, firmy mogą zostać obciążone ogromnymi karami za to, że nie zabezpieczyły wystarczająco wrażliwych danych klientów. Eksperci uważają, że rząd musi zezwolić na system zbiorowego dochodzenia roszczeń typu opt-out, co oznaczałoby, że poszkodowane ofiary byłyby automatycznie włączane do pozwu i reprezentowane przez organ wnoszący roszczenie w imieniu poszkodowanych.

Tesco odpowiedział na raport stwierdzając: „W ciągu ostatniego roku wprowadziliśmy dodatkowe środki w celu lepszej ochrony kont klientów, po tym, jak dowiedzieliśmy się o działaniach związanych z wykupem niewielkiej części danych kart Clubcard naszych klientów w marcu ubiegłego roku”. Firma przekonuje, że mimo wycieku danych osoby, które nimi handlują, nie uzyskały dostępu do danych finansowych.

Rzecznik Deliveroo dodał: „Wdrożyliśmy surowe i solidne środki w celu zwalczania oszustów i śledzenia wzorców działalności przestępczej oraz blokowania oszustów. Współpracujemy również z firmami zajmującymi się bezpieczeństwem. Regularnie przypominamy klientom, aby używali nowych, silnych, unikalnych haseł w celu ochrony ich kont Deliveroo”.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także