15.03.2016/19:44

Właściciel Biedronki chce mieć 1000 sklepów w Kolumbii

Władze Grupy Jeronimo Martins,  do której należy w Polsce sieć prawie 2700 sklepów Biedronka zapowiedziały, że mają ambicje aby do końca 2020 r. otworzyć w Kolumbii 1000 sklepów.

Portugalska Grupa Jeronimo Martins zarządza obecnie na rynku kolumbijskim siecią 142 sklepów pod szyldem Ara. Placówki działają na terenie dwóch regionów, a w 2016 r. firma planuje uruchomienie ekspansji w trzecim, centralnym regionie kraju (wokół Bogoty). Do 2020 r. firma chce działać w pięciu regionach.

W 2016 r. Jeronimo Martins chce otworzyć 70-100 sklepów. Jednocześnie planuje otwieranie jednego nowego centrum dystrybucyjnego rocznie do roku 2020.

Władze spółki nie spodziewają się pozytywnego wyniku EBITDA przed rokiem 2018.

Jeronimo Martins chce wydać w ciągu pięciu lat na inwestycje w Kolumbii 500-600 mln euro.

W latach 2012-2013 Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Kolumbii ok. 120 mln euro. W 2015 r. sprzedaż sklepów Ara wyniosła 122,5 mln euro.

Ambitne plany inwestycyjne Jeronimo Martins w Kolumbii, to sygnał, że firma, która jest „uzależniona” od Polski chce powoli zmieniać strukturę przychodów. Przypomnijmy, że aż 67 proc. sprzedaży Grupy jest generowanych przez Biedronkę. W związku z tym, że polski rynek jest coraz trudniejszy i nie daje już takich szans na wzrosty jak kilka lat temu, ekspansja na kolejne rynki jest koniecznością. Można założyć, że rynek kolumbijski jest pierwszym krokiem do szerszej ekspansji na rynek Ameryki Południowej. Warto także przypomnieć w tym miejscu, powracające co jakiś czas plotki dotyczące planów ekspansji Jeronimo Martins na rynek rumuński, czy ukraiński.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.