17.01.2021/12:26

Właściciel Castoramy odnotował wzrost sprzedaży

Sprzedaż Kingfisher Group LFL, właściciela sieci sklepów Castorama w III kwartale 2020 r. wzrosła o 17,4 proc., natomiast w IV kwartale (do 14 listopada) wzrosła o 12,6 proc. Motorem sprzedaży grupy jest e-commerce.

 

Kingfisher w dalszym ciągu odnotowuje wysoki popyt na wszystkich rynkach, na których działa grupa. Sprzedaż LFL do 9 stycznia 2021 r. wzrosła o 16,9 proc. Od początku roku obrotowego (od 1 lutego 2020 r. do 9 stycznia 2021 r.) sprzedaż LFL grupy wzrosła o 6,5 proc. 

Jak poinformowała grupa, ogólna sprzedaż w czwartym kwartale wzrosła, dzięki wzrostowi sprzedaży w kanale e-commerce o ponad 150 proc. Wolniejszy wzrost w listopadzie w porównaniu z III kwartałem i grudniem w dużej mierze odzwierciedla wpływ negatywnego efektu we Francji (ok.-5 proc. wpływ na sprzedaż LFL), zamknięcie niektórych asortymentów w sklepach podczas listopadowego lockdownu oraz mniej korzystny trend dla biznesu zorientowanego na handel w porównaniu z ogólnym trendem remontem domów, ze względu na surowe ograniczenia w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej w tym kraju. 

Wzrost sprzedaży w grudniu przyspieszył, czemu sprzyjał znacznie silniejszy wzrost popytu we Francji (zarówno w Castorama France, jak i Brico Dépôt) po listopadowej blokadzie. Wielka Brytania i Irlandia nadal osiągały dobre wyniki w grudniu, a wzrost sprzedaży sieci sklepów Screwfix przyspieszył od listopada. Screwfix jest na dobrej drodze do osiągnięcia 2 miliardów funtów całkowitej sprzedaży w roku obrotowym 20/21.

Firma podała też, że w dziesiątym tygodniu czwartego kwartału (do 9 stycznia 2021 r.) sprzedaż grupy w Polsce wzrosła o 26 proc. 

„Bezpieczeństwo naszych klientów i zespołów pozostaje naszym priorytetem, podczas gdy my spełniamy podstawowe potrzeby naszych klientów. Będziemy nadal wspierać naszych partnerów w tych najtrudniejszych czasach i chcę wyrazić szczere uznanie dla wszystkich naszych zespołów, które nadal działają w tak trudnym środowisku” – powiedział Thierry Garnier, dyrektor generalny Kingfisher Group. 

Dodał też, że chociaż dotychczasowa siła handlu grupy w czwartym kwartale dodaje otuchy niepewność związana z COVID-19 i wpływ ograniczeń blokowania na większości rynków, na których działa firma nadal ograniczają rozwój. 

„W dłuższej perspektywie jesteśmy przekonani, że podejmowane przez nas działania strategiczne i operacyjne budują solidne podstawy dla zrównoważonego, długoterminowego wzrostu. Uważamy również, że ponowne skupienie się klientów naszych sklepów na potrzebie remontów w domach jest korzystne dla naszych rynków. Z niecierpliwością czekamy na bardziej szczegółową aktualizację naszych wyników za rok obrotowy 20/21 w dniu 22 marca 2021 r.” – zaznaczył Thierry Garnier. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także