01.12.2020/14:17

Właściciel Castoramy przejmuje platformę usługową NeedHelp

Kingfisher, właściciel między innymi sieci Castorama Polska, ogłosiła przejęcie platformy NeedHelp, lidera europejskiego rynku service marketplace. Całkowita wartość transakcji opiewa na około 10 milionów euro, a Kingfisher przejmie 80 proc. udziałów.

NeedHelp jest internetową platformą B2B2C, łączącą klientów, którzy potrzebują pomocy w pracach remontowych w domu, z fachowcami i wykwalifikowanymi wykonawcami usług. Inwestycja w platformę to kolejny krok w realizacji jednego z priorytetów strategii „Powered by Kingfisher” – budowania doświadczenia klienta ukierunkowanego przede wszystkim na mobilność i kompleksową realizację usług.

Po przejęciu funkcję prezesa nadal będzie pełnił Guillaume de Kergariou, który założył NeedHelp we Francji w 2014 roku. Platforma NeedHelp działa głównie we Francji oraz Szwajcarii. W ostatnim czasie spółka pojawiła się w Niemczech, Belgii, Austrii oraz Holandii. Dzięki otwartej architekturze NeedHelp świadczy usługi w ponad 500 placówkach handlowych, w tym we francuskich sklepach Castorama i Brico Dépôt, oraz współpracuje z wiodącymi sieciami detalicznymi branży Home Improvement. Platforma NeedHelp umożliwiaklientom dostęp do usług oferowanych przez szeroką gamę dostawców, w tym partnerskich punktów handlowych, sklepów internetowych oraz przez własną witrynę www. Oferuje również kompleksową obsługę projektów. Zarządza rezerwacjami, płatnościami online, weryfikuje kontrahentów i prowadzi system ocen wykonawców. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność co do jakości oferowanych usług. Platforma oferuje również pomoc dla wykonawców w obszarze ubezpieczeń, wsparcia w kwestiach podatkowych oraz w formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej.

Jak informuje w komunikacie Kinghisher, firma NeedHelp od rozpoczęcia działalności co roku potraja przychody oraz wartość transakcji. W 2020 roku liczba zleceń zrealizowanych za pośrednictwem platformy osiągnie poziom 58 tysięcy. W wyniku zwiększonego popytu na usługi remontowe, widocznego od początku pandemii COVID-19, miesięczny przychód NeedHelp w okresie po pierwszym lockdownie uległ podwojeniu.

– W obecnych czasach, aby efektywnie obsługiwać klientów musimy zorientować się bardziej na usługi cyfrowe, wykorzystując przy tym siłę naszych fizycznych sklepów. Internetowe platformy usługowe są kluczem do powodzenia naszej branży, a NeedHelp jest niezwykle silnym i prężnie rozwijającym się graczem w tej kategorii. Transakcja ta przyśpiesza rozwój naszego potencjału cyfrowego i znacząco wzmacnia gamę oferowanych przez nas usług – realizując dwa kluczowe priorytety naszej strategii rozwoju – mówi Thierry Garnier, prezes Grupy Kingfisher.

Dodał jednocześnie, że firma planuje szybki rozwój platformy NeedHelp w Polsce i Wielkiej Brytanii, wykorzystując szeroką sieć sklepów oraz siłę różnorodnych marek cieszących się zaufaniem tak majsterkowiczów, jak i profesjonalnych wykonawców.

Kingfisher jest międzynarodową spółką branży „home improvement” posiadającą około 1370 sklepów i zatrudniającą zespół 78000 pracowników. Działa w ośmiu krajach Europy pod markami handlowymi B&Q, Castorama, Brico Dépôt, Screwfix, TradePoint oraz Koçtaş. Oferujemy produkty oraz usługi home improvement konsumentom oraz profesjonalnym wykonawcom w sklepach oraz poprzez kanały e-commerce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także