Właściciel marek Krupnik i Sobieski notuje totalne załamanie sprzedaży w Polsce
Francuska firma Marie Brizard Wine&Spirits, właściciel m.in. marek wódki Krupnik i Sobieski, odnotowała w Polsce w I kw. 2018 r. sprzedaż w wysokości 3 mln euro. Rok wcześniej sprzedaż wyniosła 7,6 mln euro. Oznacza to ostry spadek aż o 61,8 proc.
Firma tłumaczy fatalne wyniki odczuwanymi wciąż następstwami pogorszenia się środowiska operacyjnego, jakie miało miejsce pod koniec 2017 r., a także wysokim poziomem zapasów. Lokalny zarząd firmy podjął szereg działań naprawczych, które mają postawić spółkę na nogi tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
Plan naprawczy dla polskiego oddziału Marie Brizard, ogłoszony 13 kwietnia 2018 r., zakłada zmianę strategii dystrybucyjnej. Zatrudniono nowego dyrektora sprzedaży, który reorganizuje dział sprzedaży, przygotowuje nowy plan dystrybucji i pracuje nad poprawą ekspozycji produktów w sklepach. Wzmocniona zostanie wewnętrzna kontrola nad procesami w ramach działalności operacyjnej.
Firma zamierza ponadto zmienić pozycjonowanie swojej oferty, poprawić miks produktowy, nadając priorytet najbardziej zyskownym segmentom rynku i takim produktom, jak smakowe wersje Krupnika i marki William Peel.
Planowana jest ponadto finalizacja budowy nowej destylarni w Łańcucie.
Działania naprawcze powinny przynieść stopniową poprawę sytuacji już od drugiego półrocza 2018 r. Jednak cały rok bieżący firma traktuje jako przejściowy.
2 komentarze
-
29.06.2018
No z takim dyrektorem handlowym to na pewno wyjdą na prostą . Żal tej firmy ,żal ludzi
-
27.06.2018
Dobrze
3