30.10.2020/15:54

Właściciel sieci Biedronka: Sezon świąteczny będzie dla handlu trudny

Grupa Jeronimo Martins, do której należy w Polsce sieć niemal 3050 sklepów Biedronka, ocenia, że okres sprzedażowy przed Bożym Narodzeniem będzie trudny z powodu kryzysu epidemicznego.

Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins wskazała, że niepewność na rynku jest nadal bardzo duża. - Sądzimy, że okres Świąt Bożego Narodzenia będzie trudny z powodu bardziej wrażliwych nastrojów konsumenckich w kontekście bieżącego kryzysu epidemicznego - powiedziała Ana Luisa Virginia.

Dodała, że niewiadomą pozostaje rozwój pandemii, a tym samym możliwe dalsze restrykcje, np. w zakresie przemieszczania się ludności.

- Od rozwoju pandemii zależeć będą ograniczenia. Pytanie, czy ludzie będą mogli się w Święta gromadzić i świętować - powiedziała.

Dyrektor oceniła, że grupa jest lepiej niż wiosną przygotowana do restrykcji już obowiązujących w Polsce, m.in. ograniczenia w liczbie klientów. Wskazała, że Biedronka wydłużyła godziny pracy, przygotowała odpowiednią ofertę dla klientów, zapewniła bezpieczeństwo sanitarne.

Spółka liczy się jednak z tym, że klienci będą robić zakupy mniej spontanicznie, że będą ograniczać wizyty w sklepach.

Dodała, że Biedronka będzie pracowała nad tym, aby oferowany koszyk zakupowy był atrakcyjny dla konsumentów.

Wskazała, że poziom marż osiąganych przez Biedronkę zależeć będzie od przychodów, a więc od nastrojów konsumentów w związku z pandemią.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także