05.08.2016/11:34

Trwa rebranding Statoil na Circle K - od 2017 r. także w Polsce

W ubiegłym roku w skali globalnej firma Couche-Tard osiągnęła łączne przychody rzędu 34,1 mld USD, wypracowując zysk netto w wysokości 1,2 mld USD, co oznacza wzrost o 28,4 proc.

Firma systematycznie poszerza działania w Europie, w czym ważną rolę odgrywają akwizycje. W ostatnim okresie ważnym posunięciem było wejście na rynek Irlandzki, za pośrednictwem sieci Topaz. Kolejny ruch, to dokończenie przejęcia części detalicznej firmy Shell na rynku duńskim oraz podpisanie umowy zakupu 23 lokalizacji w Estonii, od firmy Sevenoil Est OÜ.

Na tym nie kończą się apetyty Kanadyjczyków. Szukają nowych okazji do akwizycji, starając się uzupełniać puste miejsca na swojej handlowej mapie. Kluczowymi obszarami zainteresowania są punkty dysponujące kącikami gastronomicznymi oraz oferujące w detalu świeżą żywność. W swoich sieciach europejskich firma mocno rozwija program sprzedaży hot-dogów, a planowana jest też introdukcji świeżego pieczywa.

W kwietniu firma poinformowała o  rebrandingu marki w Europie i Polsce. Zmieniła się nazwy spółki na Circle K, i jest to początek procesu rebrandingu marki stacji Statoil w Europie właśnie na Circle K. Proces ten rozpoczął się w maju br. w krajach skandynawskich, a w połowie 2017 roku w Polsce. Do tego czasu sieć stacji na polskim rynku będzie nadal funkcjonować pod logo Statoil.

Statoil Fuel & Retail Polska, obecna w Polsce od 1992 roku, prowadzi sieć liczącą 357 stacji paliw i jest częścią Alimentation Couche-Tard (ACT), jednej z największych na świecie spółek akcyjnych handlu detalicznego z obszaru convenience, która prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Ta kanadyjska spółka posiada na świecie około 15,000 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100.000 pracowników.

Rebranding do marki Circle K jest procesem globalnym. Przekształcono już 400 sklepów na południowym wschodzie USA, trwa też rebranding w Europie, dla Norwegii, Szwecji i Danii założono średnie tempo konwersji – 1 sklep dziennie. Przy okazji zmiany szyldów rozszerzana jest także oferta detaliczna oraz wprowadzane są globalne programy marketingowe, wspierające sprzedaż napojów bezalkoholowych oraz kawy na wynos.


 

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.