Właściciel sieci sklepów Coccodrillo odbudowuje sprzedaż i rozwija e-commerce
W pierwszym kwartale 2020 roku Grupa CDRL, właściciel marek Coccodrillo oraz Buslik, wykazała stratę na poziomie 22,6 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku strata skonsolidowana strata netto wyniosła 4,9 mln zł.
- Na tegoroczny wynik wpłynęły ograniczenia w handlu spowodowane pandemią, a także osłabienie kursu białoruskiego rubla w stosunku do dolara i euro - tłumaczy firma.
Grupa CDRL w pierwszym kwartale wypracowała 91,6 mln przychodów wobec 108,0 mln zł rok wcześniej. Jednostkowo, przychody CDRL wyniosły 51,0 mln zł, a EBITDA 3,3 mln zł i była wyższa o 112 proc rdr.
- Minione miesiące były trudnym okresem dla branży handlowej – spowodowane pandemią czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych, zarówno w Polsce jak i w innych krajach, nie pozostanie bez wpływu na wyniki finansowe. Niemniej jednak, pragnę podkreślić, że sytuacja finansowa spółki jest stabilna – mówi cytowany w komunikacie Marek Dworczak, prezes CDRL.
Na poziomie jednostkowym, w pierwszym kwartale zysk netto wyniósł 8,6 mln zł względem 4,8 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznacza to wzrost o niemal 80 proc. Spółka poprawiła również rentowność sprzedaży, która wyniosła 48,1 proc. W I kwartale 2019 r. wynosiła ona 45 proc.
- Na początku roku przeprowadziliśmy prace modernizacyjne w naszym kanale e-commerce. Nowy system ERP zwiększył jego możliwości, co zbiegło się w czasie ze wzrostem zainteresowania tą formą sprzedaży. Umacniamy sprzedaż w tym kanale, zwiększyła się również marża – klienci kupują więcej produktów z nowych kolekcji przez Internet – dodaje Marek Dworczak, prezes CDRL.
Jak podaje CDRL w komunikacie, spółka "zamierza wykorzystać wzrost rozpoznawalności w Internecie i skupić się na dalszym rozwoju kanału e-commerce poprzez budowanie kolejnych platform i rozwoju omnichannel". Grupa wskazuje, że nie widzi aktualnie potrzeby inwestowania w logistykę, ze względu na fakt, że w ubiegłym roku otworzyła już nowy magazyn. - Dzięki systemowi półautomatycznego zbierania towaru, efektywność dostaw jest bardzo wysoka - podkreśla CDRL.
8