04.04.2019/09:17

Właściciel sieci TXM Textilmarket wnioskuje o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego

Notowana na giełdzie firma TXM, do której należy m.in. sieć dyskontów odzieżowych TXM Textilmarket, złożyła wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego w formie przyspieszonego postępowania układowego. Notowana na giełdzie spółka poinformowała o tym w komunikacie.

- Zarząd spółki wierzy, że podjęte działania pozwolą usprawnić funkcjonowanie sieci oraz zapewnić stabilizację jej sytuacji finansowej w przyszłości. Przyjęte założenia restrukturyzacji opierają się na utrzymaniu i dalszym rozwoju dotychczasowej działalności TXM, przy uwzględnieniu zmian organizacyjnych niezbędnych do osiągnięcia wyznaczonych celów. W ramach zainicjowanego procesu spółka będzie dążyła do zawarcia układu z wierzycielami - podała spółka.

TXM zapewnia, że "jest nastawione na otwarty dialog z kontrahentami i bankami finansującymi". - Banki bardzo dobrze znają naszą sytuację i wstępnie zgodziły się na utrzymanie finansowania TXM, do czasu przedstawienia wszystkim wierzycielom ostatecznego planu restrukturyzacji. Wierzymy, że uda nam się wypracować porozumienie, które, biorąc pod uwagę sytuację spółki, będzie satysfakcjonujące dla wszystkich stron" - komentuje p.o. prezesa TXM Bogusz Kruszyński, cytowany w komunikacie.

Sieć złożyła także wstępną wersję planu restrukturyzacji. Podstawowe założenia planu uzdrowienia sytuacji w spółce zakładają m.in. zamknięcie nierentownych sklepów w Polsce, redukcję kosztów i zakończenie działalności poza granicami Polski.

- Restrukturyzacja grupy obejmie szereg inicjatyw optymalizujących działania sieci, które w efekcie mają doprowadzić do poprawy bieżącej płynności i wyników finansowych TXM - mówi wiceprezes TXM Agnieszka Smarzyńska, cytowana w komunikacie.

TXM zamierza przedstawić wierzycielom finalną wersję planu restrukturyzacyjnego do końca maja. W pracach nad planem naprawy firmy pomagać będą spółce eksperci z Ernst&Young.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • mia201 22.07.2019

    Pracowałem w firmie na Słowacji. W połowie czerwca zamknęliśmy sklep, dziś jest 22,7. i jeszcze nam nie zapłacili. Czy mamy do nich prawo, czy nie?
    Nawet nie chcą się z nami komunikować.

  • zalosne123 04.04.2019

    Firma nie godna zaufania. Przez pół roku niepłaciła za wynajmowany lokal. Przez co sklep rentowny bedzie musiał zostac zamknięty. Potężne firmy w taki sposob nie powinniy szukać oszczedności. Wstyd...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.