09.05.2017/15:29

Właściciel Smirnoffa i Guinnessa inwestuje w technologie cyfrowe, by przyciągnąć młodszych klientów

Koncern alkoholowy Diageo bez zbędnego rozgłosu uruchamia Centrum Cyfrowej Doskonałości, za pomocą którego chce pójść z duchem czasu i sprawić, by paleta globalnych marek firmy przyciągała młodsze pokolenie konsumentów – informuje portal The Drum.

Diageo montuje międzynarodowy zespół specjalistów, którego zadaniem jest wprowadzić firmę w świat technologii cyfrowych i wzmocnić jej potencjał marketingowy we wszystkich 180 krajach, w których reklamuje swoje wyroby, w tym 29 wiodących marek globalnych – informuje The Drum.

Tylko w ostatnich paru miesiącach grupa Diegeo, właściciel takich marek jak Guinness, Baileys czy Smirnoff, zamieściła około dziesięciu ogłoszeń, poszukując specjalistów od marketingu do współpracy w ramach nowego Centre for Digital Excellence. Na razie oferty pracy dotyczą Wielkiej Brytanii i Azji-Pacyfiku, ale wcześniejsze ogłoszenia dotyczyły stanowiska kierownika innowacji technologicznych w USA.

Dziennikarze The Drum wnioskują z treści ogłoszeń, że cyfrowy kombinat będzie się koncentrował na innowacjach i bazach danych. Gigant napojów wyskokowych już od dziewięciu miesięcy po cichu buduje zespół do spraw technologii cyfrowych. Firma pozyskała m.in. byłego „cyfrowego” menedżera Nestle Gawaina Owena oraz byłego partnera firmy Mondelez ds. technologii cyfrowych Jerry'ego Daykina.

Eksperci mają wykorzystać technologie cyfrowe, w tym media społecznościowe, w celu uatrakcyjnienia oferty firmy w oczach młodszych pokoleń konsumentów. Znany z charakterystycznych reklam telewizyjnych Guinness jest już znacznie szerzej reklamowany w mediach społecznościowych. Marka Smirnoff jest promowana wśród pokolenia millennialsów za pomocą budowania skojarzeń z muzyką z nurtu dance, co pozwoliło już ustabilizować wyniki sprzedażowe. Osobne przekazy mają być kierowane do pokolenia X, pokolenia baby boomers i innych grup docelowych. Rozpoznawalność poszczególnych marek będzie budowana za pomocą „celowanych innowacji” w zakresie marketingu cyfrowego.

Jak powiedział na spotkaniu z akcjonariuszami w Ameryce Północnej prezes Ivan Menzes, wydatki na marketing cyfrowy w 2017 r. będą pięciokrotnie zwiększone, a środki te mają służyć pozyskiwaniu nowych nabywców wśród millennialsów oraz konsumentów multikulturowych. Firma konsoliduje ponadto swój harmonogram współpracy z agencjami mediowymi, tak aby zmaksymalizować skuteczność działań promocyjnych i oprzeć strategię marketingową na analizie danych.

Źródło: The Drum

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.