27.08.2020/11:57

Właściciel Stokrotki sprzedał swój hiszpański biznes Carrefourowi. Francuska sieć rośnie w siłę

Carrefour kupił od Grupy Maxima 172 sklepów pod szyldem Supersol w Hiszpanii, umacniając tym samym swoją pozycję w tym kraju. Carrefour w Hiszpani jest drugim największym operatorem handlowym, zaraz po Mercadonie. Dzięki nowej akwizycji sieć przyśpieszy swoją ekspansję w kraju.

Transakcja obejmuje 172 sklepy ogólnospożywcze i supermarkety, zlokalizowane głównie w Andaluzji i okolicach Madrytu. Wartość transakcji to 78 milionów euro. Przejęte sklepy odnotowały sprzedaż netto w wysokości około 450 mln euro w 2019 roku.

Carrefour planuje przekształcić przejęte sklepy we własne placówki w formatach convenience (Express), supermarketu (Market) i marketu. W ten sposób Carrefour umocni swoją pozycję w Hiszpanii.

Przejęcie to przyczyni się również do rozwoju e-grocery, a przejęte sklepy staną się docelowo nowymi punktami odbioru zamówień. Około 90 proc. przejętych sklepów zlokalizowanych jest w dużych miastach (Madryt, Malaga, Kadyks i Sewilla).

Transakcja ma zostać sfinalizowana na początku 2021 roku. 
 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Pracownik 27.08.2020

    Zwolnienia grupowe w Carrefour Polska zapewne nie mają nic wspólnego z kupnem sklepów Supersol w Hiszpanii...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także