05.08.2016/12:30

Po raz pierwszy w historii sprzedaż wody wyższa niż napojów gazowanych

Według prognoz dla rynku amerykańskiego, w tym roku po raz pierwszy w historii sprzedaż wody butelkowanej ma przewyższyć sprzedaż napojów gazowanych. To kolejne potwierdzenie globalnego trendu – konsumenci poszukują zdrowszych alternatyw.

Jak donosi amerykański portal cbsnews.com, firmy produkujące na rynek USA spodziewają się sprzedać w roku fiskalnym 2016 ok. 12,6 mln galonów (ok. 47,7 mln litrów) wody butelkowanej, w porównaniu do 12,4 mln galonów (ok. 46,9 mln litrów) napojów gazowanych. Z danych firmy Beverage Marketing Corp. wynika także, że w przyszłym roku ta różnica jeszcze się powiększy – sprzedaż wody osiągnie 13,5 mln galonów (51,1 mln l), a napojów gazowanych spadnie do 12,2 mln galonów (46,2 mln l).

Woda butelkowana od lat goniła napoje gazowane, co nie uszło uwadze producentów. CocaCola założyła spółkę Dasani, która produkuje drugą co do wielkości sprzedaży wodę butelkowaną, PepsiCo ma Aquafinę, nr 3 na rynku amerykańskim. Jednak liderem sprzedaży wody butelkowanej na rynku amerykańskim jest firma z Europy – Nestle, która sprzedaje 8 z 10 najlepiej rotujących marek, włączając w to lidera rynku, Nestle Pure Life.

CocaCola ogłosiła, że sprzedaż napojów niegazowanych, w tym wody butelkowanej, wzrosła w ostatnim kwartale o 2 proc., podczas gdy sprzedaż napojow gazowanych spadła o 1 proc. PepsiCo odnotowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży wody.

Wzrost sprzedaży wody butelkowanej cieszy dietetyków i lekarzy, ale nie do końca zadowoleni są ekolodzy, którzy zwracają uwagę, że woda butelkowana kosztuje nawet 2.000 razy więcej niż woda z kranu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.