21.12.2016/10:12

Wódka wychodzi na prostą

Branża dochodzi do siebie po podwyżce akcyzy. Pomagają jej rosnące dochody Polaków i trafione innowacje – podaje „Rzeczpospolita”.

Zdaniem Leszka Wiwały, prezesa Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZPPPS), rok 2016 może się zakończyć niewielkim kilkuprocentowym wzrostem sprzedaży wódki. Po raz ostatni sprzedaż wódki urosła – o 0,8 proc. – w 2012 roku. W 2013 roku była już jednak o 1,4 proc. niższa, w kolejnych dwóch latach kurczyła się odpowiednio o 1,6 i 2,9 proc. Szanse na trwałe ożywienie pogrzebała podwyżka akcyzy na mocne alkohole, która weszła w życie od 1 stycznia 2014 roku. W 2016 roku branża powoli dochodzi do siebie. W ślad za rosnącą sprzedażą wódki zwiększają się wpływy z akcyzy od mocnych alkoholi. Po dziesięciu miesiącach przekroczyły 6 mld zł. Przed rokiem były o prawie 390 mln zł niższe – podaje Ministerstwo Finansów. Według Leszka Wiwały poprawa sytuacji w ostatnich miesiącach jest efektem rosnących dochodów Polaków i zaakceptowania podwyżki cen, do której doszło po podniesieniu akcyzy. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.