05.08.2020/09:56

Wojciech Grzeszczak, Elita Kupców: W czasie pandemii sklepy Limonka notują wzrost sprzedaży

Pomorska sieć sklepów detalicznych Limonka działa od stycznia 2015 r. Licząca się w regionie organizacja wypracowała oryginalną filozofię działania, której bodaj najciekawszym elementem jest brak jakichkolwiek opłat dla partnerów z tytułu funkcjonowania w sieci. O modelu biznesowym i dokonaniach Elity Kupców, o wieloletniej współpracy z Grupą Chorten, a także o funkcjonowaniu w czasach pandemii koronawirusa i planach na najbliższą przyszłość opowiada portalowi wiadomoscihandlowe.pl Wojciech Grzeszczak, prezes zarządu i dyrektor handlowy spółki.

Sieć Limonka została powołana do życia w styczniu 2015 roku. Do czerwca 2018 działała w ramach stowarzyszenia, a następnie powołano spółkę Elita Kupców Sp. z o.o. która przejęła odpowiedzialność za funkcjonowanie i rozwój sieci. W takiej formule prawnej działa do dziś. Obecnie pod szyldem Limonka działają 102 sklepy, a współpracuje z siecią dodatkowe ponad 40 placówek, które funkcjonują w ramach innych franczyz.

– Od samego początku działamy jako organizacja kupiecka, niepowiązana kapitałowo z dystrybutorami. Jednym z głównych założeń był brak takich powiązań. W naszej ocenie dywersyfikacja źródeł dostaw do sklepów jest bardzo ważna, uniezależnia nas od nacisków hurtowników i pozwala na optymalizację warunków zakupowych oraz realizację własnej polityki handlowej – wyjaśnia Wojciech Grzeszczak.

Istotą funkcjonowania sieci kupieckich są umowy handlowe z dostawcami. Blisko 150 sklepów to w skali regionu całkiem poważna siła zakupowa – szczególnie jeśli detaliści stosują się do wynegocjowanych warunków zakupowych i angażują w akcje promocyjne. Z taką zdyscyplinowaną organizacją liczą się nawet największe firmy. Partnerzy sieci Limonka mają do dyspozycji ponad 300 umów z dystrybutorami, producentami oraz firmami z otoczenia biznesu.

– Wspieramy sprzedaż za pośrednictwem cyklicznych akcji promocyjnych, komunikowanych za pośrednictwem takich nośników jak gazetki czy plakaty. Ponadto, od stycznia regularnie promujemy produkty za pomocą banerów reklamowych, zlokalizowanych w ponad 30 sklepach Limonka. Analizy sprzedaży produktów promocyjnych wykazują znaczny wzrost obrotów na promowanych produktach. Poza bieżącą działalnością handlową, wspieramy również naszych partnerów planujących remont lub modernizację sklepu. Jesteśmy w stanie przeprowadzić proces od przygotowania projektu wnętrza i wizualizacji zewnętrznej, rozrysowania planu mas, koordynacji zatowarowania, na imprezie inauguracyjnej kończąc – wylicza prezes Grzeszczak i podkreśla, że sklepy Limonka nie wnoszą opłat z tytułu działalności w sieci. W zamian za pakiet atrakcyjnych warunków handlowych oraz pozostałych form wsparcia organizacja oczekuje od partnerów zaangażowania w realizację akcji promocyjnych oraz lojalnego stosowania się do warunków kontraktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.