29.10.2019/08:12

Wtorkowe śniadanie u Tiffaniego jednak bez Louis Vuitton. Przejęcia nie będzie

LVMH, francuski potentat na rynku towarów luksusowych, właściciel najcenniejszej marki luksusowej Louis Vuitton, złożył ofertę przejęcia za 14,5 mld dolarów słynnej nowojorskiej firmy jubilerskiej Tiffany & Co. Do przejęcia jednak nie dojdzie.

Bernard Arnault, właściciel LVMH, potwierdził, że prowadzi wstępne negocjacje z Tiffany. Gdyby do transakcji doszło, byłaby to największa akwizycja w dziejach LVMH. LVMH to największa na świecie grupa w branży towarów luksusowych. W jej skład wchodzą m. in. dom mody Christian Dior, firmy jubilerskie Bulgari i Fred, producenci zegarków Hublot i Tag Heuer, a także szampanów Veuve Clicquot i Krug.

Jednak Tiffany odrzucił ofertę europejskiego giganta. Wszystko wskazuje, że firma działająca od 1837 roku i zatrudniająca dziś 14 tys. osób, nie dołączy do imperium Arnaulta.

Według rankingu Interbrand, najcenniejszą marką produktów luksusowych jest obecnie Louis Vuitton, wart ponad 32,2 mld dolarów. Wartość tej marki wzrosła w ciągu roku o 14 proc. Marki produktów luksusowych należą do najszybciej rosnących na świecie. Ich wartość zwiększa się szybciej nawet od sektora technologicznego – średnio o ok. 11 proc. rocznie – portal Business Insider relacjonuje raport firmy Interbrand. Czołowe 9 firm z tej branży ma łączną wartość szacowaną na ponad 117 mld dolarów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.