05.01.2018/09:19

Wyścig w e-commerce trwa. Gdzie zmierza?

Trwa wyścig technologiczny w sektorze e-commerce. W ciągu ostatnich 12 miesięcy przeniósł on się na sferę mobilną. Ten rok upłynie pod znakiem omnichannel.

Optymalizacja sklepów i obsługi

 

Minęły już czasy, w których klientów przyciągała tylko niska cena i ładny design. Wiedzą to przedsiębiorcy, stawiający w minionym roku na optymalizację e-sklepów oraz poprawę obsługi klienta. Jakość kontaktu jest kluczowa zwłaszcza w sytuacjach potencjalnie kryzysowych - gdy towar nie spełnia oczekiwań, przesyłka nie dotarła na czas. Wtedy sprawne rozwiązanie problemu pozwoli zyskać opinię miejsca przyjaznego klientowi.

- Rynek e-commerce nasycił się już do tego stopnia, że klient może przebierać w ofertach marek. Dlatego, żeby się wyróżnić, trzeba zadbać o wizerunek sklepu - mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Platformy Shoper. - I nie chodzi tu tylko o ładną prezentację witryny, ale o całokształt doświadczeń zakupowych. Kto opowie spójną historię swojego sklepu i zadba o klienta w każdej sytuacji - odniesie sukces - dodaje.

Wygodna i szybka dostawa często okazuje się kluczowa podczas podejmowania decyzji zakupowej. Wiele sklepów przekonało się o tym w tygodniu przed Świętami, kiedy klienci zamawiali produkty na ostatnią chwilę. Topowe marki wciąż starają się odpowiadać na potrzeby klientów wydłużając czas dostawy do późnych godzin lub oferując  odbiór w punkcie w ciągu godziny od zamówienia. Do wygody odwołuje się także płatność dopasowana do potrzeb klienta. To ostatni etap procesu zakupowego, który może zaważyć od dokonaniu transakcji. Według danych Platformy Shoper 38 proc. klientów uznaje metodę płatności za ważną przy wyborze e-sklepu.

M-commerce

Nieustannie rośnie rola smartfonów w rozwoju handlu internetowego. 47 proc. Respondentów badania “E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” używa telefonu komórkowego do zakupów. Rozwój technologii mobilnych i tworzenie stron RWD może tylko zwiększyć udział zakupów przez telefon. Może temu sprzyjać wprowadzona przez Google zasada “Mobile First Indexing”, która oznacza lepsze indeksowanie stron mobilnych. Według danych platformy Shoper, największe zmiany w handlu zachodzą w branży modowej. Mobilnie składane jest tu już co trzecie zamówienie.

Testowanie VR i AR w sklepie

Rzeczywistość wirtualna, kojarzona z goglami zakładanymi na głowę, powoli zmienia e-commerce. W Australii Ebay, we współpracy z siecią detaliczną Myer, uruchomił sklep, który można odwiedzić za pomocą urządzeń VR. Równie ciekawa jest AR, czyli rozszerzona rzeczywistość, która podobnie zmienia doświadczenia zakupowe. Klient nie zanurza się w tym przypadku w cyfrowym świecie, ale ogląda modele 3D wybranych produktów w swoim domu. Wybierając na ekranie smartfona lub tabletu model np. ekspresu do kawy, może poprzez ekran zobaczyć go na blacie swojej kuchni.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.