12.09.2013/10:08

Wyższa akcyza na alkohole nakręci szarą strefę?

Fiskus chce uzyskać ponad 760 mln zł z podwyżki akcyzy na alkohol, nawet zakładając minimalny spadek sprzedaży – donosi „Puls Biznesu”.

Jednak producenci nie widzą szans na wzrost dochodów do budżetu i wróżą wzrost szarej strefy. Jak tłumaczy na łamach gazety Grzegorz Wiśniewski, były dyrektor Sobieskiego, alkohol jest dzisiaj produktem tak niskomarżowym, że tylko duża skala produkcji pozwala przedsiębiorcom funkcjonować. Nikt nie będzie jednak dokładał do biznesu, bo nie ma z czego, więc konsumenci powinni spodziewać się podwyżek cen. Po podwyżce akcyzy z 2009 roku, rynek skurczył się o 5 procent. Firmy wzięły tamtą podwyżkę na siebie, a skutek był taki, że w 2011 roku branża poniosła ponad 300 mln zł strat. W ostatnich latach upadło kilka Polmosów, z problemami borykają się również międzynarodowi gracze produkujący mocne trunki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.