17.05.2016/14:22

Wzrosła sprzedaż w małych sklepach spożywczych

W kwietniu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. wzrosła o 1,5 proc. w ujęciu rdr i o 1 proc. w ujęciu mdm. – wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku.

- Średnia wartość transakcji w kwietniu 2016 r. wyniosła 11,86 zł i była 1 proc. niższa niż w kwietniu 2015 r. oraz o 5,3 proc. niższa niż w marcu 2015 r. – mówi Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Sklepy małoformatowe do 300 mmkw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 mkw., średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw., duże sklepy spożywcze 101-300 mkw., specjalistyczne sklepy alkoholowe. Dane uzyskano na podstawie badania reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych o powierzchni do 300 mkw. oraz sklepów alkoholowych. Jednocześnie, sklepy których dotyczyło badanie, odzwierciedlają 60 proc. całości rynku sprzedaży detalicznej w Polsce.

 

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.