10.06.2019 / 11:21
StoryEditor

Wzrost cen w sklepach może być większy niż szacowano. Winna gwałtownie drożejąca wieprzowina

Supermarket sieci Piotr i Paweł (materiały własne)
W piątek 14 czerwca GUS opublikuje finalne dane o majowej inflacji w Polsce. Eksperci Credit Agricole Bank Polska dostrzegają ryzyko, że inflacja może ukształtować się powyżej wstępnego szacunku (2,3 proc. r/r) i wyniesie 2,4 proc. r/r wobec 2,2 proc. w kwietniu. Według analityków inflacja zwiększy się w II kw. do 2,4 proc. r/r wobec 1,2 proc. w I kw., a w całym 2019 r. wyniesie 2,2 proc. r/r wobec 1,6 proc. w 2018 r.

Na zwiększenie inflacji w maju złożyły się wyższa dynamika cen żywności, niższe tempo wzrostu cen paliw oraz spadek inflacji bazowej.

Przypomnijmy, że zgodnie ze wstępny...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.10.2025 / 18:37
StoryEditor
Żywiec Zdrój już na początku miesiąca wprowadzi do obrotu butelki z oznakowaniami systemu kaucyjnego

Żywiec Zdrój podkreśla, że od lat aktywnie zabiegał o wprowadzenie systemu kaucyjnego argumentując, że to jedyne skuteczne narzędzie do zwiększenia poziomu selektywnej zbiórki odpadów w Polsce. Na początku miesiąca w sklepach pojawią się pierwsze produkty Żywiec Zdrój ze stosownym oznakowaniem.

Jak podaje Żywiec Zdrój, firma od lat zabiegała nie tylko o wprowadzenie, ale także o jak najbardziej efektywny kształt systemu kaucyjnego w Polsce, ponieważ jest to jedyny sk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.10.2025 / 14:56
StoryEditor
Budżety marketingowe w erze Retail Media
Retail Media zmieniają relację między sieciami handlowymi a dostawcami (fot. materiał partnera)

Rosnące znaczenie Retail Media Networks (RMN) sprawia, że coraz trudniej odróżnić od siebie działania z obszaru trade marketingu, shopper marketingu, brand marketingu i mediów – zarówno po stronie marek, jak i sieci handlowych.

Kiedyś detaliści skupiali się głównie na logistyce – czyli na tym, by towar trafił na półkę i przed oczy kupującego. Dostawcy traktowali sieć handlową jako kanał sprzedaży i kli...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. październik 2025 12:54