18.10.2020/11:41

YouTube zamierza wejść w e-commerce, testuje nowy koncept. Google zagrozi Amazonowi?

Jak poinformował Bloomberg, Google testuje właśnie wykorzystanie YouTube'a jako katalogu produktów i swego rodzaju platformy handlowej, która miałaby konkurować nawet z Amazonem. W filmach pojawią się linki do konkretnych produktów, które kupić będzie można bezpośrednio na platformie YouTube.

Widzowie, którym spodobają się konkretne produkty, które widzą na ekranie, będą mogli je kupić bezpośrednio na YouTubie. W ten sposób platforma chce rzucić wyzwanie Amazonowi, tworząc zupełnie nową platformę zakupową. 

Co ważne – odpowiedzialny za platformę YouTube Google ma dostęp do wielu danych swoich użytkowników. Dane te są ważną częścią oferty Google’a, który sprzedaje klientom m.in. pozycjonowanie stron, docieranie do potencjalnych klientów, a teraz będzie mógł je wykorzystać w celu dopasowania swojej oferty do potrzeb konkretnych użytkowników. Takie wsparcie big data powoduje, że specjaliści spekulują, że jeśli nowy pomysł wypali, Google może stać się poważną konkurencją dla Amazona.

Obecnie trwają testy rozwiązania, ale nie wiadomo, kiedy pomysł własnej platformy handlowej może wejść w życie.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także