25.02.2019 / 10:03
StoryEditor

Żabka, Dino i Biedronka w Top 10 najszybciej rosnących sieci w Europie Środkowo-Wschodniej

Sklep sieci Żabka w Łodzi (fot. Konrad Kaszuba)
Rozwój sieci detalicznej w Europie Środkowo-Wschodniej jest napędzany głównie przez krajowe sieci małych dyskontów i formatów proximity. Tak jak rok wcześniej, w 2018 r. najszybciej rosły wiodące sieci w Rosji, X5 i Magnit, korzystające ze znacznego rozdrobnienia tamtejszego rynku. Lidl, ze swoim konceptem większych dyskontów z lepszą jakościowo ofertą jest jedyną siecią, która rosła we wszystkich dziewięciu krajach regionu, najszybciej w Polsce i Rumunii. Działające w Polsce sieci Żabka, Dino i Biedronka znalazły się w czołówce zestawienia, które zamyka rumuńska sieć Profi.

Zgodnie z wynikami najnowszej analizy rynków Europy Środkowo-Wschodniej, sporządzonej przez firmę LZ Retailytics, lwia część wzrostów powierzchni handlowej w regionie przypadła ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.11.2025 / 21:44
StoryEditor
W starciu z Amazonem i Allegro można rosnąć. Erli bije rekordy i szykuje ofensywę na 2026 rok
Rekordowe półrocze Erli – jakie są wyniki finansowe za I połowę 2025 roku?

Polski rynek e-commerce ma nowego pretendenta do walki z gigantami. Platforma zakupowa ERLI po trzech kwartałach 2025 roku notuje mocny wzrost wyników, rośnie szybciej niż Amazon i Allegro, a jego aplikacja staje się jednym z głównych kanałów zakupów w kraju. Firma deklaruje, że chce być realną alternatywą dla globalnych marketplace’ów. Czy polski gracz ma szansę przełamać dominację największych?

ERLI z historycznymi wynikami. Rekordowe tempo wzrostu

ERLI opublikowało wyniki po trzech kwartałach 2025 r., pokazując jedne z najsilniejszych rezultatów w swojej historii. Od...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.11.2025 / 09:58
StoryEditor
Na polskim Orlenie tylko polskie parówki? Gigant paliwowy chce stawiać na produkty lokalne
Na zdj. stacja paliw PKN Orlen (fot. materiały prasowe)

Orlen zapowiada, że dostawców swoich produktów spożywczych chce poszukiwać zwłaszcza w Polsce. Pozwala mu na to tzw. prawo local contentu.

O sprawie pisze Puls Biznesu, który podkreśla, że  polskie i unijne przepisy pozwalają na wykluczanie z przetargów firm spoza Unii Europejskiej i państw, które nie mają z nią um...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2025 12:57