22.11.2020/10:15

Żabka i Kaufland z potężnym wzrostem wydatków reklamowych

Sieci sklepów Żabka i Kaufland zwiększyły w ciągu trzech pierwszych kwartałów wydatki reklamowe aż o 50 proc. rdr w cenach cennikowych - donoszą wirtualnemedia.pl.

Ogółem spożywcze sieci handlowe w omawianym okresie zwiększyły tego typu wydatki o 5,9 proc. Lider w tym zakresie, Lidl, zmniejszył jednak środki na działania reklamowe o 3 proc., z 588 mln zł przed rokiem (dane za trzy kwartały) do 570 mln zł w tym roku.

Drugie w zestawieniu Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, zmniejszył wydatki reklamowe o 13 proc. (z 317 mln zł do 276 mln zł). Kolejne miejsca zajęły sieci Kaufland (178 mln zł) i Żabka (126 mln zł), w obu przypadkach wzrosty wydatków wyniosły po ok. 50 proc., wynika z danych portalu wirtualnemedia.pl.

Na piątym miejscu wśród spożywczych sieci uplasował się Carrefour Polska (120 mln zł, spadek o 22,5 proc. rdr), a na szóstym ITM Polska, czyli Intermarche (42 mln zł, spadek o 12,1 proc.).

Sieci handlowe najwięcej niż w analogicznym okresie 2019 r. przeznaczyły na reklamę w radiu (+23,4 proc.), w gazetach (+27,2 proc.) i na nośnikach reklamy zewnętrznej (+50,1 proc.), natomiast spadły nakłady na reklamę telewizyjną (-5,8 proc.), kinową (-88,4 proc.) i w magazynach (-12,8 proc.).

Należy podkreślić, że w przygotowanym przez wirtualnemedia.pl zestawieniu czołowych reklamodawców wśród spożywczych sieci handlowych uwzględnione zostały ceny cennikowe, bez autopromocji, rabatów itp. Dane pochodzą od Kantar Media.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także