13.09.2019/14:30

Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska: Sklep nr 6000 w 2019 r., zakończenie modernizacji całej sieci w 2020 r.

Mijają trzy lata od uruchomienia pierwszego sklepu Żabka w nowym formacie. Jest to jeden z największych remodelingów w skali Europy, którego zakończenie planowane jest już w II połowie 2020 roku. Dziś sieć Żabka to innowacyjny i podążający za potrzebami klientów format sklepów, który przyciągnął do placówek 30 proc. więcej nowych klientów. Do końca roku sieć będzie liczyć 6000 sklepów.

Trzy lata temu Żabka ogłosiła koncepcję nowego formatu sklepów, odpowiadającego oczekiwaniom współczesnego konsumenta i realizującego wizję nowoczesnego convenience. Od tego momentu konsekwentnie dostosowuje istniejące punkty sieci do nowych standardów. Żabki zmieniają identyfikację wizualną, wyposażenie sklepów, asortyment, układ produktów, pakiet usług dodatkowych, system franczyzowy oraz komunikację w placówkach. Dziś z odmienionym logo z uśmiechem działa już 4694 spośród 5817 placówek.

Sklepy funkcjonujące do tej pory pod marką Freshmarket zostaną przekształcone do nowego formatu Żabki. To sprawi, że cała sieć będzie funkcjonować pod jednym, wspólnym logo.

– Dynamika rozwoju, przy wsparciu sztucznej inteligencji pomagającej w wyszukiwaniu optymalnych lokalizacji dla naszych sklepów, daje nam możliwość przekroczenia jeszcze w tym roku liczby 6000 placówek. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że zdecydowana większość sklepów funkcjonuje już w nowym formacie, a w II połowie roku 2020 wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.

Innowacyjność to kluczowy element rozwoju spółki: aż 10 proc. całej organizacji zaangażowane jest w proces digitalizacji. Sieć inwestuje w nowe kanały komunikacji z klientami, a także buduje swoje marki własne, związane z misjami konsumenckimi.

Nowy, otwarty format sklepów pozwolił na transformację cyfrową i wprowadzanie zmian technologicznych w sieci. Żabka wspólnie ze światowymi i polskimi liderami technologicznymi jak Microsoft, Synerise, Nanovo, Future Mind, Spark Beyond, AiFi czy Ueno opracowuje nowoczesne rozwiązania, których celem jest udoskonalenie funkcjonowania sklepów oraz polepszenie doświadczeń zakupowych milionów klientów.

Klientom sklepów codziennych zakupach pomaga aplikacja Żappka, zaś franczyzobiorcom w prowadzeniu sklepu pomaga  aplikacja frappka, stworzona wspólnie z franczyzobiorcami sieci Żabka. Aplikacja to zdalne centrum dowodzenia placówką, dzięki któremu franczyzobiorcy sieci mogą w czasie rzeczywistym m.in. analizować dane sprzedażowe swojego sklepu.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience, liczącej ponad 5800 placówek, prowadzonych przez ponad 4000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Sklepy sieci są odwiedzane codziennie przez blisko 2 miliony klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka w odległości do 300 m od najbliższej Żabki.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Adam18975 18.11.2019

    Ja sie naprawde dziwie jakim cudem ta siec jeszcze funkcjonuje. Franczyzobiorcy robia za niewolnikow z dlugami w Chwilowkach zeby pracownikow, US i ZUS oplacic. Do tych zabek malo kto przychodzi. Sam osobiscie mijam ten Twor szerokim lukiem. Bo mozna tam jedynie kupic zarcie nafaszerowane chemia z dlugim terminem spozycia i ladnie zapakowane, zeby wzrok przyciagalo. A zabka Polska oglasza, ze co roku otwieraja 500-1000 nowych punktow. Cud.

  • kk&d 16.09.2019

    pytanko: nadal jest tam taka patologia, że korzystniej jest zamawiać towar, który nie schodzi i go wywalać gdy się przeterminuje niż płacić kary za nietrzymanie listy?? wydaje mi się, że tak bo co pytam się na małych wioskach dlaczego zamawiają wymyślne towary (food typu kanapki po 10zł, smoothie i inne szczególnie ich marki własne) które mają szansę chodzić tylko w dużych miastach to odpowiedź zawsze: musimy. Fajny pomysł na implementowanie strategii... ryzyko zawsze po stronie ajenta. Ustawa o marnotrawieniu żywności... ponownie dotknie ajenta chociaż powinna centralę która narzuca takie praktyki...

  • Dix 14.09.2019

    Drogi sklep z dramatycznie niska jakością obsługi do tego wieczny syf i braki produktów. Nie wspomnę o średnim asortymencie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.