Żabka otworzyła swój 500. sklep w Warszawie
Spółka Żabka Polska uruchomiła w Warszawie swój sklep convenience nr 500 - dowiedział się portal wiadomocihandlowe.pl. Placówka powstała przy Al. Jerozolimskich 142. Największy konkurent Żabki w tym formacie na stołecznym rynku, czyli sieć Carrefour ma ponad 200 placówek.
- Warszawa jest dla nas cały czas bardzo atrakcyjna pod kątem rozwoju w centrach biznesowych, nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych czy w kluczowych węzłach komunikacyjnych, choćby w przywołanym warszawskim metrze. Kilka dni temu otworzyliśmy 500-tny sklep w aglomeracji warszawskiej. Mowa o sklepie przy Al. Jerozolimskich 142 – mówi Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska.
- Na przykładzie Warszawy wyraźnie widać, że nasz nowy format realizuje wszystkie potrzeby mieszkańców dużej aglomeracji miejskiej, a w efekcie przyciąga potencjalnych franczyzobiorców. Coraz chętniej zgłaszają się do naszej ekspansji deweloperzy, widząc jak sklep convenience podnosi wskaźnik wynajmu powierzchni w centrach biznesowo-biurowych – dodaje szef największej w kraju sieci sklepów typu convenience.
To nie koniec ekspansji Żabki w Warszawie, według ekspertów w aglomeracji warszawskiej operator ma szansę otworzyć 2, a nawet 3 razy więcej placówek handlowych niż ma obecnie. Sprzyjają temu nie tylko zmiany w tkance samego miasta, ale także na jego obrzeżach.
- Rozrastanie się aglomeracji miejskich, takich jak Warszawa jest dla nas oczywistą szansą. Miasta z taką dynamiką rozwoju otwierają przed nami nowe możliwości. Muszę jednak zaznaczyć, że w naszych planach nie uwzględniamy, np. migracji mieszkańców z małych do dużych miast. Analizujemy jednak rozwój rynku mieszkaniowego, bo jeśli w tym obszarze nastąpi spowolnienie lub kryzys, to będzie miało to istotny wpływ na nasze plany rozwoju – podkreśla Tomasz Suchański.
Przypomnijmy, że Żabka Polska chce w tym roku uruchomić ok. 700 nowych sklepów. Tak ambitny plan rozwoju firma będzie w stanie zrealizować m.in. dzięki dużej dostępności odpowiedniej jakości lokalizacji.
- W tym roku dostrzegliśmy na rynku szansę otwarcia dużej liczby nowych sklepów. Pojawiło się sporo ciekawych lokalizacji uwalnianych przez likwidowane oddziały bankowe. Nasz format, jako jeden z niewielu na rynku, jest dobrze dopasowany do takich miejsc. Wraz z sukcesem nowego standardu Żabki, takie okazje napędzają nasz rozwój – wskazuje prezes sieci Żabka Polska.
KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:
22