28.05.2020/09:16

Żabka przeskoczyła Carrefoura. Przychody o 23 proc. w górę po modernizacji 1,6 tys. sklepów

W ciągu ostatniego roku Żabka Polska zmieniła swoją pozycję w polskim handlu żywnością. Pod względem przychodów firma wyprzeda już Carrefour, Grupę Muszkieterów, Dino Polska i Tesco. W 2019 r. przychody ze sprzedaży sklepów convenience wyniosły ponad 10,1 mld zł.

W 2019 roku Żabka otworzyła 650 nowych sklepów, zarówno w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miejscowościach. - Zmodernizowaliśmy ok. 1,6 tys. placówek. W grudniu świętowaliśmy uruchomienie 6000 sklepu. Co niezwykle ważne, zanotowaliśmy także kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby podpisanych umów franczyzowych. W tym roku, mimo pandemii zakładamy dalszy rozwój sieci, otwarcie szóstego już centrum logistycznego oraz intensyfikację pracy nad rozwiązaniami technologicznymi, które usprawniają naszą działalność – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.

W nowym formacie sklepów spółki działa ponad 5500 placówek. Zakończenie remodelingu sklepów, zapoczątkowane trzy lata temu, ma zakończyć się w połowie 2020 roku. Obecnie Żabka Polska jest operatorem ponad 6100 placówek prowadzonych przez ponad 4300 franczyzobiorców i liderem segmentu sprzedaży convenience. Z danych firmy wynika, że sklepy odwiedzane są codziennie przez 2 mln klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. 

Spółka Żabka Polska chwali się zajęciem 29. miejsca w rankingu przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita”. Na liście 500 największych polskich przedsiębiorstw Żabka przeskoczyła 23 pozycje w stosunku do ubiegłego roku (52. miejsce). W 2019 roku sprzedaż netto spółki wzrosła o 23,2 proc. w porównaniu z rokiem 2018 i wyniosła ponad 10,1 mld zł. 

W rankingu Żabka znalazła się tuż za siecią Auchan i Kauflandem, których sprzedaż netto w 2019 roku wyniosła odpowiednio 11 mld zł i 10,6 mld zł. Żabka przeskoczyła też sieć Carrefour, której pozycja na liście 500 pozostała niezmieniona (42. miejsce). W 2019 roku przychód francuskiej sieci marketów wyniósł 8,3 mld zł, o 4,6 proc. więcej niż w roku 2018. Firmom daleko jednak do wicelidera zestawienia, czyli spółki Jeronimo Martins. Przychód ze sprzedaży właściciela Biedronki wyniósł w ub.r. 55,5 mld zł, o 8,9 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.