Żabka rozpoczęła współpracę z InPost. Trwają testy nowej usługi - TYLKO U NAS
W minionym tygodniu sieci Żabka i Freshmarket rozpoczęły po cichu testy pilotażowej usługi, realizowanej we współpracy ze spółkami InPost i Pointpack - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Chodzi o usługę odbioru i nadawania przesyłek kurierskich. Jeśli testy prowadzone w Warszawie, jej okolicach i kilku innych mazowieckich miastach wypadną pozytywnie, należy spodziewać się wdrożenia rozwiązania w ok. 4 tys. sklepów w całej Polsce.
Anna Jarzębowska-Kwiatek, rzeczniczka prasowa spółki Żabka Polska (właściciela sieci sklepów Żabka i Freshmarket), zdecydowała się na ten moment nie komentować projektu, podkreślając zarazem, że znajduje się on dopiero w fazie pilotażowej i jest jeszcze za wcześnie, by móc powiedzieć cokolwiek na temat dalszych planów.
Jednak z rozmów z ajentami i pracownikami sklepów udało nam się ustalić, że sieć punktów, w których skorzystać można z usługi odbioru bądź nadawania przesyłki, rozrasta się z dnia na dzień. Ajenci oraz pracownicy sklepów wyselekcjonowanych do przeprowadzenia testów sukcesywnie informowani są o szczegółach wdrażanej usługi, otrzymują materiały promocyjne i przechodzą odpowiednie szkolenia.
Szerokie testy
W fazie testowej usługa zawita do 169 sklepów sieci Żabka oraz do 81 Freshmarketów. Pilotaż projektu prowadzony będzie w placówkach zlokalizowanych na terenie Warszawy, Łomianek, Pruszkowa, Piastowa, Piaseczna, Nowego Dworu Mazowieckiego, Mińska Mazowieckiego, Marek, Legionowa, Konstancina-Jeziornej i dziewięciu innych miejscowości.
Aby nadać paczkę w Żabce lub Freshmarkecie, klienci muszą dostarczyć ją do sklepu razem z wydrukowaną i opłaconą przez internet (poprzez stronę Paczkomatów) etykietą adresową. W sklepie nie są już pobierane od klienta żadne opłaty. Odbieranie paczek następuje w równie łatwy sposób: przy dokonywaniu zamówienia w sklepie internetowym, w którym skorzystać można z usług kurierskich InPost, wystarczy wybrać sklep Żabka/Freshmarket jako miejsce dostawy zakupów. Gdy paczka dostępna będzie do odebrania, klient otrzyma sms-a z kodem weryfikacyjnym.
Oprócz odbioru zwykłego i nadania zwykłego, wspólny projekt Żabki i InPostu przewiduje również możliwość skorzystania z odbioru awizowanego. W tym wypadku klient odbiera w sklepie przesyłkę, którą zamówił przez internet z dostawą bezpośrednio do domu, ale z różnych powodów (np. nieobecności podczas wizyty kuriera) została ona przekierowana do znajdującego się w pobliżu sklepu.
Nowe obowiązki ajentów
Wdrożenie nowego projektu wiąże się z nałożeniem dodatkowych obowiązków na ajentów Żabki. Udało nam się ustalić, że choć wszystkie przesyłki są ubezpieczone w cenie usługi do kwoty 1 tys. zł, to w przypadku zaginięcia przesyłki lub jej zniszczenia ajent może zostać obciążony kwotą 30 zł (za każdą przesyłkę). Na ajenta spada dodatkowo obowiązek archiwizacji przez okres 12 miesięcy dokumentów nadania i odbioru przesyłek.
3 komentarze
-
25.08.2016
Echhh kolejne obowiązki. Za chwilę nie będzie czasu na sprzedawanie...
-
25.08.2016
Gdzieś jest lista tych sklepów? I dlaczego tylko województwo mazowieckie?
-
25.08.2016
Czy droga redakcja wie coś na temat testów odbierania paczek w sklepach Żabki w Radomiu?
19