25.08.2016/13:42

Żabka rozpoczęła współpracę z InPost. Trwają testy nowej usługi - TYLKO U NAS

Obsługa przesyłek jest realizowana w całości przez system kasowy. Udało nam się także dowiedzieć, że rozliczenie z ajentami za usługę będzie realizowane na początku każdego miesiąca na podstawie raportów przesyłanych do spółki Żabka Polska przez firmę PointPack. Żabka zapowiada, że rozliczy się z każdym ajentem bezpośrednio.

Drugi taki projekt

Przypomnijmy, Żabka i Freshmarket podobny projekt zaczęły rozwijać już w czerwcu minionego roku, tyle że ich partnerem był wówczas kto inny - firma kurierska Tba Express. Usługa, którą wtedy udostępniono, dotyczyła odbioru zakupów z wyselekcjonowanych sklepów internetowych w placówkach Żabki i Freshmarketu. Latem 2015 r. projekt wdrożono w większości Żabek, zapowiadając jednocześnie, że do końca listopada 2015 r. usługa dostępna będzie we wszystkich 4 tys. sklepów obu sieci.

Zapytaliśmy spółkę Żabka Polska, czy wspólny projekt z Tba Express po roku od uruchomienia jest wciąż rozwijany, jednak spółka odmówiła komentarza. O to samo próbowaliśmy zapytać w Tba Express, ale od wczoraj nie mogliśmy się do kurierskiej firmy dodzwonić, ani nie otrzymaliśmy od niej odpowiedzi na pytania wysłane drogą mailową.

Sprawę wyjaśniają komunikaty widoczne na stronie internetowej Tba Express. Jeden z najnowszych głosi, że od 1 lipca 2016 r. spółka "całkowicie wstrzymała odbiory paczek od klientów" oraz że rozpoczął się "proces zabezpieczania (...) towaru na magazynach i centralizacja ich w Warszawie". W kolejnym komunikacie czytamy: "Niestety ze względu na bardzo trudną sytuację w firmie na chwilę obecną nie mamy możliwości odesłania Państwu paczek będących Państwa własnością". Jednocześnie firma zachęca klientów do... własnoręcznego odbierania paczek z magazynu spółki. W tym samym komunikacie znajduje się informacja o planowanej likwidacji magazynu firmy zlokalizowanego w Warszawie.

Już tylko InPost?

Na stronie internetowej Tba Express próżno szukać jakichkolwiek informacji o kontynuowaniu współpracy z Żabką. Jeszcze parę miesięcy temu widoczna była na tej witrynie zakładka "e-commerce", w której można było przeczytać o "4 tys. punktów nadań i odbiorów" i "największej w Polsce sieci typu convenience". Dziś zakładki tej próżno już szukać na stronie Tba Express, co może wskazywać na to, że współpraca z Żabką dobiegła końca bądź jest wygaszana.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Pech 25.08.2016

    Echhh kolejne obowiązki. Za chwilę nie będzie czasu na sprzedawanie...

  • ajent599 25.08.2016

    Gdzieś jest lista tych sklepów? I dlaczego tylko województwo mazowieckie?

  • Mam pytanie 25.08.2016

    Czy droga redakcja wie coś na temat testów odbierania paczek w sklepach Żabki w Radomiu?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.