29.12.2016/14:37

Żabka testuje system identyfikacji twarzy klientów

Sieć Żabka Polska testuje nową aplikację, która pozwala „rozpoznawać” twarze klientów robiących zakupy w placówkach sieci. Jak informuje tvn24bis.pl system jest testowany w sklepach wybranych spośród kilkudziesięciu działających w nowym formacie w całej Polsce.

Przedstawiciele sieci Żabka wyjaśniają, że „jedyną funkcją jest określanie przybliżonego wieku i płci klientów bez wiązania tych danych z poszczególnymi osobami. W efekcie dane są zapisane jedynie w formie skumulowanych statystyk i jako takie, dają wiedzę o profilach grup klientów robiących zakupy o określonych porach dnia". I dodają w odpowiedzi dla tvn24bis.pl, że „zastosowane rozwiązanie w żaden sposób nie identyfikuje poszczególnych klientów".

Biuro prasowe Żabki zapewnia również, że "system nie zapisuje obrazu z kamery, nie korzysta także z danych pochodzących z innych źródeł (np. terminale płatnicze), ani nie współdziała z nimi".

Jednocześnie biuro prasowe podkreśla, że system jest alternatywą dla podobnych badań realizowanych przez osoby reprezentujące firmy badawcze. "Tego rodzaju statystyki pomagają w rozwoju oferty i komunikacji tak, aby odpowiadały na rzeczywiste potrzeby klientów. Jest to szczególnie ważne w związku z wprowadzaną właśnie nową koncepcją sklepu Żabka, która oprócz zmodyfikowanej identyfikacji wizualnej i komunikacji, bazuje na dostosowaniu produktów, usług i ich ekspozycji do potrzeb klientów".

Spółka Żabka Polska zarządza największą – liczącą ok. 4200 sklepów – siecią convenience na krajowym rynku. Firma prowadzi sklepy Żabka, a także supermarkety Freshmarket.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • klient 02.01.2017

    Warto, żeby zajął się tym UOKiK i jakiś urząd bezpieczeństwa, to największa inwigilacja. Już więcej nie pójdę do tego sklepiku, bo strach. Nie wiadomo do czego wykorzystają te nagrania. To straszne.

  • Ubek 02.01.2017

    Inwigilacji ciąg dalszy...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.