Żabka testuje system identyfikacji twarzy klientów
Sieć Żabka Polska testuje nową aplikację, która pozwala „rozpoznawać” twarze klientów robiących zakupy w placówkach sieci. Jak informuje tvn24bis.pl system jest testowany w sklepach wybranych spośród kilkudziesięciu działających w nowym formacie w całej Polsce.
Przedstawiciele sieci Żabka wyjaśniają, że „jedyną funkcją jest określanie przybliżonego wieku i płci klientów bez wiązania tych danych z poszczególnymi osobami. W efekcie dane są zapisane jedynie w formie skumulowanych statystyk i jako takie, dają wiedzę o profilach grup klientów robiących zakupy o określonych porach dnia". I dodają w odpowiedzi dla tvn24bis.pl, że „zastosowane rozwiązanie w żaden sposób nie identyfikuje poszczególnych klientów".
Biuro prasowe Żabki zapewnia również, że "system nie zapisuje obrazu z kamery, nie korzysta także z danych pochodzących z innych źródeł (np. terminale płatnicze), ani nie współdziała z nimi".
Jednocześnie biuro prasowe podkreśla, że system jest alternatywą dla podobnych badań realizowanych przez osoby reprezentujące firmy badawcze. "Tego rodzaju statystyki pomagają w rozwoju oferty i komunikacji tak, aby odpowiadały na rzeczywiste potrzeby klientów. Jest to szczególnie ważne w związku z wprowadzaną właśnie nową koncepcją sklepu Żabka, która oprócz zmodyfikowanej identyfikacji wizualnej i komunikacji, bazuje na dostosowaniu produktów, usług i ich ekspozycji do potrzeb klientów".
Spółka Żabka Polska zarządza największą – liczącą ok. 4200 sklepów – siecią convenience na krajowym rynku. Firma prowadzi sklepy Żabka, a także supermarkety Freshmarket.
2 komentarze
-
02.01.2017
Warto, żeby zajął się tym UOKiK i jakiś urząd bezpieczeństwa, to największa inwigilacja. Już więcej nie pójdę do tego sklepiku, bo strach. Nie wiadomo do czego wykorzystają te nagrania. To straszne.
-
02.01.2017
Inwigilacji ciąg dalszy...
12