05.12.2017/15:38

Zakaz handlu napędzi rozwój nowych konceptów handlowych i rynku e-grocery

Ograniczenie handlu w niedziele może wywołać rozwój nowych konceptów handlowych, które pozwolą ominąć obowiązujące prawo i sprawić, że świeże produkty będzie można zamówić w w e-sklepie odebrać ze sklepu również w dni objęte zakazem. Jednym z takich rozwiązań są odpowiednio przystosowane paczkomaty, które są w stanie utrzymać ciągłość łańcucha chłodniczego i zapewnić jakość produktów świeżych. Po projektach takich jak Coolomat, czy zapowiadany przez InPost tzw. lodówkomaty, swój projekt Fresh-Box wypuściła na rynek spółka Modern-Expo.

Zakaz handlu w niedzielę obowiązuje już w Niemczech, Austrii czy Szwajcarii. Czas na Polskę, co z pewnością nie spodoba się wielu konsumentom oraz właścicielom sklepów. W przyjętej ustawie nie znalazł się jednak zakaz prowadzenia sklepów internetowych w zakazane dni, co sprawi, iż społeczeństwo i tak będzie robiło zakupy, ale przez internet. Największym wzrostem będzie cieszyć się sfera e-grocery – zakupy artykułów spożywczych, żywności w sklepach internetowych.

Zdaniem ekspertów firmy Modern-Expo zakaz handlu w niedzielę może spowodować wzrost e-grocery nawet o kilkadziesiąt procent,  jednak tylko w przypadku gdy operatorzy postawią na rozwiązania, które pozwolą im ograniczyć koszty związane z dostawami kurierskimi żywności do domu klienta, które są czasochłonne i wymagają dużych nakładów logistycznych. Zdaniem fachowców takim rozwiązaniem są tzw. lodówkomaty, które są w stanie utrzymać ciągłość łańcucha chłodniczego i zapewnić jakość produktów świeżych.

- To rozwiązanie przełomowe dla rynku polskiego w obecnej sytuacji prawnej rynku retail. Pracujemy już jednak nad kolejnym wyzwaniem, jakim jest dostarczenie żywności gotowej, przyrządzonej, czyli nad możliwością podgrzewania przechowywanej żywności – kontynuuje Piotr Kraśnicki, dyrektor sprzedaży Modern-Expo S.A.

Najbardziej zaawansowanym projektem w tym obszarze w Polsce jest operator Coolomatów, który współpracuje z siecią supermarketów Piotr i Paweł i warszawskim internetowym targiem żywności RanoZebrano.pl w planach firma ma podpisać umowy z kolejnymi podmiotami. Według informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl sprzed kilku tygodni firma prowadziła negocjacje m.in. z sieciami Carrefour, Auchan, E.Leclerc, ze sklepem internetowym Frisco.pl, jak również ze sklepami oferującymi żywność ekologiczną. Firma InPost, która zarządza siecią Paczkomatów i Pralniomatów Hi'Shine już 2-3 lata temu zapowiadała uruchomienie projektu tzw. lodówkomatów we współpracy z operatorami handlowymi. Do tej chwili projekt został w sferze deklaracji.

Ostatnim z graczy, który postanowił wykorzystać rozwój e-commerce w obszarze żywności jest firma Modern-Expo, która właśnie wprowadziła  na rynek urządzenie o nazwie Fresh-Box. Urządzenie może zostać zainstalowane zarówno w pomieszczeniu – sklepu, budynku mieszkalnego, apartamentowca, biurowca etc., jak i na zewnątrz – na podwórku osiedla zamkniętego, obok sklepu, przy największych firmach czy instytucjach. Można go umieścić wszędzie, a możliwość korzystania z dostaw za pomocą Fresh-Boxa może mieć kilka operatorów handlowych na raz. To oznacza, że można będzie odebrać świeże bułeczki śniadaniowe i mleko do kawy tuż za drzwiami, na parterze budynku lub obok biurowca.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.