14.01.2019/21:29

Zakaz handlu w niedziele nie pokonał właściciela Biedronki

Sprzedaż netto Grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2018 r. o 6,5 proc. do 17,3 mld euro i 6,8 proc. po stałym kursie wymiany. Spółka podkreśla, że udał o się jej osiągnąć tak dobry wynik pomimo 21 dni handlowych mniej w Polsce niż rok wcześniej.

Należące do Jeronimo Martins sieci handlowe Biedronka, Pingo Doce i Recheio w 2018 r. wzmocniły swoją ofertę wartości i zwiększały udział w rynku, zaś sieć Ara realizowała założony plan rozwoju i poprawiała konkurencyjność na rynku kolumbijskim.

Wszystkie sieci w 2018 r. inwestowały, aby wzmocnić swoją pozycję konkurencyjną, poprawiały swoją ofertę i doświadczenia zakupowe, a tajże rozszerzały sieć sklepów. Dobrze zaprojektowane akcje promocyjne i lepszy miks sprzedaży przyczyniły się do ich rentownego wzrostu.

W 2018 r. sieć Biedronka zanotowała w walucie lokalnej wzrost sprzedaży o 5,8 proc. (4,6 proc. w IV kw.), przy wzroście LFL o 2,7 proc. (1,2 proc. w IV kw.). W euro sprzedaż wzrosła o 5,6 proc., w IV kw. wzrost wyniósł 2,9 proc.

Sieć Pingo Doce zwiększyła sprzedaż o 4,6 proc. (3,2 proc. w IV kw.), przy wzroście LFL (bez paliwa) o 3,5 proc. (2,8 proc. w IV kw.).

Sieć hurtowni Recheio osiągnęła sprzedaż na poziomie 980 mln euro, czyli o 4 proc. więcej niż w poprzednim roku (5,6 proc. w IV kw.).
Sklepy Ara osiągnęły sprzedaż w wysokości 599 mln euro, o 47,9 proc. więcej niż przed rokiem ( 37,2 proc. IV kw.). Przy stałym kursie wymiany sprzedaż wzrosła o 53,9 proc. (40,8 proc. w IV kw.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.