27.02.2017/16:13

Zakupy przez internet w Biedronce i Lidlu? To już możliwe!

Najpopularniejsze dyskonty w Polsce, Biedronka i Lidl, nie mają własnego sklepu internetowego. Wbrew pozorom nie oznacza to jednak, że w sieciach tych nie można zrobić e-zakupów. Zamówienie bezpośrednio do domu produktów z Biedronki i Lidla możliwe jest bowiem za pośrednictwem jednego z najciekawszych handlowych start-upów, jakie pojawiły się na naszym rynku w ostatnich latach - Szopi.pl.

Model działania tego biznesu jest intrygujący. Szopi.pl nie posiada bowiem ani własnego sklepu, ani magazynu, ani nawet asortymentu. W praktyce jest to raczej usługa, będąca handlowym odpowiednikiem Pyszne.pl. Za pośrednictwem Szopi.pl można zamówić produkty z wybranego przez klienta sklepu stacjonarnego (lub nawet kilku sklepów) zlokalizowanego w okolicy jego domu - np. Biedronki, albo Carrefoura. Takiemu klientowi przypisywany jest tzw. szoper, czyli osoba, która fizycznie dokonuje zakupów, a następnie zawozi zapakowane produkty na miejsce.

- Zastanawialiśmy się, co jeszcze można "zuberyzować". Wydawało nam się, że kwestia zakupów spożywczych jest w tym wypadku zupełnie naturalna, wręcz trywialna. Zadaliśmy sobie pytanie: dlaczego czegoś takiego jeszcze nie ma? - opowiada portalowi wiadomoscihandlowe.pl Zbigniew Płuciennik, prezes spółki On Demand, do której należy Szopi.pl.

Na ten moment Szopi.pl działa w większości Krakowa oraz jest w stanie obsłużyć ok. 70 proc. terytorium Warszawy. W planach na 2017 r. jest ekspansja w tych aglomeracjach, plus wejście usługi do kolejnych dwóch dużych polskich miast. Najprawdopodobniej będzie to Poznań i Wrocław, ewentualnie Trójmiasto. Szoperzy dowożą klientom towary samochodami i skuterami, a wkrótce firma zacznie testy transportu rowerowego.

Za pośrednictwem Szopi.pl zakupy można już robić w sklepach takich sieci, jak Biedronka, Lidl, Auchan, Carrefour, czy Piotr i Paweł, ale także w Galerii Wypieków i kilku innych placówkach specjalistycznych. On Demand planuje w tym roku rozszerzyć tę listę o kolejnych dużych i małych detalistów.

- Sieciom podoba się nasz pomysł. Jesteśmy z nimi w przyjaznym kontakcie. Umów o współpracy nie mamy, jednak toczymy rozmowy na ten temat - mówi nam Płuciennik. Jak przekonuje, teoretycznie żadne formalności nie są potrzebne, jednak firmie zależy na tym, aby utrzymywać dobre relacje. W praktyce przecież Szopi.pl handluje towarem sieci; za jego pośrednictwem zamówić można nawet produkty pod markami własnymi detalistów.

Szopi.pl może okazać się ciekawą usługą szczególnie dla klientów tych sieci, które nie posiadają własnego e-sklepu, czyli np. Biedronki lub Lidla. Problem dla start-upu pojawia się dopiero, gdy dany detalista jest już zaangażowany w handel przez internet. Przykładem jest tu sieć Carrefour, która weszła w Polsce w e-grocery pod koniec minionego roku. Szopi.pl już wcześniej dostarczało zakupy z Carrefoura, jednak teraz musi rywalizować z oficjalnym e-sklepem francuskiej sieci.

Dodaj komentarz

19 komentarzy

  • ala 15.11.2020

    do RS miesa nie musisz zamawiac ,mieso jest niezdrowe

  • AntyPO 14.11.2020

    Dostarczają tylko w kilku większych miastach szkoda gadać

  • Rs 06.12.2017

    Dlaczego brak mojego komentarza?

  • RS 06.12.2017

    A kto będzie odpowiadał za zatrucie się np. tak kupionym mięsem. Czy transport do domu kupującego gwarantuje zachowanie narzuconych prawem norm. Gdzie jest SANEPID i PIH. Przecież np. w przypadku legalnej dostawy nabiału czy mięsa prawo nakazuje obowiązek stosowania chłodni. Skoro Biedronka i Lidl biorą w tym pro ederze udział to łamią prawo.

  • kammel 16.05.2017

    Kiedy "Szopi" na Śląsku i w Sosnowcu ? Czekamy na tą usługę.

  • AntyPiS 28.02.2017

    sam się wstydź hausie, jeśli dla ciebie tekst informujący o tym że firma jest na minusie jest promocyjny

  • DrHouse 28.02.2017

    @Antek: Dokładnie... jak jest "obiektywny" artykuł to są też "obiektywne" komentarze ;) Wiadomoscihandlowe wstydźcie się!

  • Antek 28.02.2017

    Wyjątkowo nachalny marketing tzw. szeptany (tutaj szemrany) został zastosowany. Nie wzbudza to mojego zaufania do tego sklepu jeśli stosuje takie metody.

  • Ania R. 28.02.2017

    Powiem szczerze że nigdy nie lubiłam zakupów, szczególnie w sobotę, przeciskanie się przez tłum ludzi, kolejki do kasy...koszmar, teraz mogę wstać rano zrobić zakupy i mam je o ustalonej porze na progu, fajna sprawa :-) do tego jak ktoś chce to dostałam voucher od mojej Szoperki, możecie użyć bo jest dla każdego nowego klienta: MAŁGORZATA7691

  • Marysia z Krakowa 28.02.2017

    Kod : DAMIAN8549 naprawde działa!! Polecam sprawdzić

  • Tomek 28.02.2017

    Darmowa dostawa przy użyciu vouchera TOMASZ9839 !! Wielokrotnego użytku, polecajcie znajomym, świetna obsługa !

  • DrHouse 28.02.2017

    A gdzie informacja "artykuł sponsorowany"?

  • Gekonica 27.02.2017

    Gorąco polecam Pana Emila z Krakowa! Zakupy miałam w niecałą godzinę i dorzucił coś od siebie w promocji

  • DragoN 27.02.2017

    Hej daje Wam mozliwosc skorzystania z darmowej dostawy na zakupy Kod : DAMIAN8549 , wystarczy ze wpiszecie ten kod w koszyku a dostawa pod Wasz adres bedzie za DARMO !!

  • mariolka89 27.02.2017

    bez wychodzenia z domu zamówiłam pieluchy dla mojego małego Antka. Zakupy w godzinę były w moim mieszkaniu, bez wychodzenia z domu

  • EasyRide 27.02.2017

    jeśli faktycznie jest dostawa z lidla, to ja wchodzę w to

  • Viride 27.02.2017

    Próbowałam kilkukrotnie robić u nich małe i duże zakupy i niestety wielokrotnie się zawiodłam. Zakupy dotarły spóźnione godzinę, wielu produktów brakowało choć były na stronie, zakupy wrzucone były do torby tak że część się pogniotla a produkty mrożone czy chlodzone się rozmrozily. Kładą duży nacisk na rozszerzenie zasięgu i liczby sklepów ale zapominają o jakości. Wielu charakterystycznych dla Lidla czy Biedronki produktów nie ma u nich dostępnych, brak jest opisu, często brak zdjęć czy gramatury. Zdecydowanie bardziej polecam ezakupy z Tesco.

  • dsw 27.02.2017

    Czy ta usługa będzie dostępna w średniej wielkości miast? Duże miasta są obsługiwane w ten sposób.

  • SamTamTam 27.02.2017

    Jestem wielkim fanem. Mam nadzieje że utrzymają poziom obsługi, bo na razie jest rewelacyjnie

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.