15.09.2020/13:00

Zakupy ze spożywczaka na podstawie badania krwi. Rosyjski detalista wchodzi w dziedzinę digital health

Pojęcie „zdrowe odżywanie” nabiera nowego znaczenia. Rosyjska sieć sklepów spożywczych Azbuka Vkusa inwestuje w startup w dziedzinie digital health. Zaoferuje klientom możliwość zamówienia produktów ze spersonalizowanej listy opartej o badania krwi. 

Sieć handlowa Azbuka Vkusa nawiązała współpracę z brytyjskim holdingiem technologicznym o rosyjskich korzeniach Biolink Tech LTD zostając jej mniejszościowym inwestorem. Firmy opracują startup. Otri - system personalizacji żywności oparty na badaniach krwi z możliwością zakupu i dostawy produktów za pomocą jednego kliknięcia.

System pomaga monitorować kluczowe wskaźniki zdrowotne. Umożliwia zlecenie wykonania badań krwi z wizytą w domu. Na podstawie wyników badań i ich porównania z danymi dotyczącymi aktywności fizycznej osoby, lekarz wydaje opinię i osobiste zalecenia dotyczące żywienia i kształtowania nawyków żywieniowych. 

Aplikacja posiada również inteligentny koszyk spożywczy utworzony na bazie asortymentu Azbuka Vkusa: na podstawie otrzymanych rekomendacji kształtuje dla użytkownika jego indywidualny program żywieniowy oraz umożliwia zamawianie regularnej dostawy artykułów spożywczych i gotowych posiłków.

Koszt standardowego badania to 8490 rubli (około 420 zł), obejmuje wykonanie badań przez pielęgniarkę z wizytą w domu, badanie 15 markerów biochemicznych, kompleksową analizę zawartości witaminy D w organizmie, opinię lekarza oraz dostęp do systemu zaleceń żywieniowych. Dostępna jest również wersja „Krótka kontrola” (podobna do standardowej, ale zawiera 7 markerów biochemicznych zamiast 15). Liczba markerów i narzędzi do personalizacji będzie stale rosła.

W swojej polityce asortymentowej i własnej produkcji Azbuka Vkusa koncentruje się na trendach zdrowego żywienia. W 2006 roku firma jako jedna z pierwszych rozpoczęła import produktów z certyfikatem biologicznym do Rosji. Od 2016 roku Azbuka Vkusa produkuje własną linię dań gotowych do spożycia o nazwie„Liczenie kalorii” z daniami bez cukru rafinowanego.

W 2019 roku w sklepie internetowym sieci pojawiły się filtry do wygodnego wyszukiwania produktów według rodzaju żywności (dieta paleo, bezglutenowa, bezcukrowa, weganizm itp.), Firma jako pierwsza w Rosji uruchomiła też sprzedaż detaliczną mięsa warzywnego Beyond Meat i jako pierwsza na rynku rosyjskim zaczęła przeprowadzać serię eskort zakupowych z dietetykami, którzy przekazują porady dotyczące tworzenia zdrowego koszyka dla całej rodziny.

„Personalizacja handlu detalicznego to dla nas bardzo ciekawy kierunek rozwoju. Coraz więcej ludzi martwi się o zdrowie i odżywianie, a powinno to stać się tak proste i technologiczne, jak to tylko możliwe. Widzimy duży potencjał we współpracy z Biolink.Tech, ich technologie zostały przetestowane, w tym na podstawie wieloletnich osobistych doświadczeń. Już dziś, dzięki integracji produktowej Azbuka Vkusa i Otri, możemy zaoferować naszym klientom wcześniej niedostępny poziom świadomości wyboru w zakresie ich diety i produktów spożywczych ”- powiedział Georgij Michajłow, wiceprezes Azbuka Vkusa.

Współzałożyciel Otri i CEO Biolink.Tech LTD Jewgienij Czereszniew dodał z kolei, że technologie dostosowywania żywności to nowy duży trend na rynku globalnym.

„Przechodząc z masowego odżywiania na spersonalizowane, uwzględniające cechy konkretnej osoby i jego organizmu, można zapobiec masie chorób, takich jak układ krążenia, cukrzyca, nadwaga i inne, a tym samym wpłynąć na długość życia już teraz. Strategiczne partnerstwo z Azbuka Vkusa pozwala nam na początku połączyć przełomowe technologie z wieloletnim doświadczeniem w handlu detalicznym i stworzyć unikalny produkt na przecięciu rynku cyfrowego zdrowia i e-spożywczego, czyniąc krok naprzód w kierunku całkowitej transformacji handlu detalicznego żywnością ” – skomentował Jewgienij Czereszniew. 

Azbuka Vkusa to jedna z firm w sektorze detalicznego handlu spożywczego w Rosji. Jak podaje spółka, na rynku rosyjskim działają 102 supermarkety Azbuka Vkusa, 7 hipermarketów rodzinnych AV Market, 59 minimarketów AV Daily i sklep internetowy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.