09.05.2017/11:33

Zalando: sprzedaż rośnie dzięki aplikacjom mobilnym

Niemiecka firma Zalando, specjalizująca się w wysyłkowej sprzedaży m.in. obuwia i odzieży, opublikowała wyniki finansowe za I kw. 2017 r. Sprzedaż online rosła szybciej niż europejski e-commerce modowy, przychody skoczyły o ponad 23%. Zalando po raz pierwszy odnotowała liczbę aktywnych klientów przekraczającą 20 mln osób. Coraz więcej z nich robi zakupy z urządzeń mobilnych.

W I kw. 2017 r. Zalando odnotowała wzrost przychodów o 23,1%, do kwoty 980 mln euro. Skorygowany EBIT pozostał na poziomie sprzed roku I wyniósł 20,3 mln euro, przy marżach w wysokości 2,1%. Firma potwierdza roczne prognozy wzrostu sprzedaży na poziomie 20-25%.

W pierwszym kwartale 2017 r. firma po raz pierwszy odnotowała liczbę ponad 20 mln aktywnych klientów. Wzrosła także liczba zamówień, co jest odzwierciedleniem zwiększonej lojalności klientów. Z kolei na wzrost lojalności znaczny wpływ miało zwiększone wykorzystanie przez klientów aplikacji mobilnych.

Niemiecki lider modowego e-commerce prowadzi strategiczne inwestycje w infrastrukturę oraz w poprawę doświadczenia zakupowego klientów. Powstało m.in. nowe centrum logistyczne do obsługi sprzedaży wysyłkowej. Firma rozwija usługę dostawy w dniu zamówienia oraz usługę natychmiastowego zwrotu zakupu. Poprawa obsługi klientów I doświadczenia zakupowego to kluczowe cele tej firmy online.

Spółka Zalando SE jest jednym z czołowych sklepów internetowych w Niemczech. Firma funkcjonuje również poszerzyła we Francji, Włoszech, Holandii, Szwajcarii, Danii, Finlandii, Norwegii. Obecna jest też w Polsce. Zalando prowadzi również sprzedaż na terenie Rosji i Brazylii, w których działają firmy spin off, brazylijski Dafiti oraz rosyjska Lamoda.

W maju 2012 roku niemiecki butik internetowy wszedł do Polski, gdzie oferuje duży wybór produktów, w tym wiele trudno dostępnych marek. Podobnie jak w Niemczech, firma nie wymaga minimalnej kwoty zamówienia, a przesyłka i zwrot są bezpłatne.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.